بدنبال ایجاد فرهنگ ورزش وجریان های فرهنگی در مناسبات ورزشی هستیم

0 13

معاون توسعه ورزش بانوان وزیر ورزش و جوانان در بدو ورود به گیلان با تبرک برمزار شهدای شهرستان رشت ، در دیدار با نواب ورزش بانوان استان گیلان به مهمترین شاخصه و معیار در فرایند توسعه ورزش اشاره کرد و گفت : شاخص حرکت دربرنامه های توسعه گرای ما باید بر اساس آمایش سرزمین و بهره مندی از دیدگاههای متخصصین ورزشی و ارتباط بین دستگاهی و نیز انعقاد تفاهم نامه های دانشگاهی باشد .

عصر کاسپین/ وی در ادامه از دستاوردها و خروجی چنین نشست هایی گفت و سپس با بیان اینکه چنین جلساتی باید سبب همگرایی هر چه بیشتر در بدنه ورزش کشور شود ،تاکید کرد : توسعه آنگاه پایدار خواهد بود که عدالت در توزیع امکانات و زیر ساخت ها براساس نیازمندی ها و شاخص ها باشد .

دکتر مریم کاظمی پور در نشست با استاندار گیلان محتوای دیگری از مدیریت در ورزش را با نگاهی متفاوت مورد کنکاش قرارداد و گفت : اولویت ورزش و بویژه در بخش بانوان فرهنگی است و ما در پی بهبود و ارتقا فرهنگ ورزش و ایجاد جریان های فرهنگی در قالب رویدادهای ورزشی در عرصه های مختلف هستیم .

وی که شاخص فرهنگی را از مهمترین راهبردهای ساختار ورزش میداند ،از نبود حامی مالی برای بانوان و ضرورت رفع این دغدغه در راستای به ثمر رسیدن فرهنگ ورزش و جرایان های فرهنگی ارزیابی کرد و افزود: استعداد سنجی از سنین کودکی و توجه به توسعه ورزش در روستاها باید یک مطالبه و دغدغه مندی مردم و مسولان باشد .

این مقام ارشد وزارت ورزش و جوانان در جلسه شورای اداری که باحضور مدیران ورزش استان برگزار شد نیز از آمایش سرزمینی و توجه ویژه به اجرای این طرح کلان برای هدفمند کردن کارکردها گفت و یادآورشد: وجود نشانه های پیشرفت و توسعه ورزش استان گیلان را باید در زیرساخت های علمی و کانون های کارآمد پژوهشی آن جستجو کرد که میتواند در بخش های مختلف ورزش همگانی و قهرمانی دستاوردهای بزرگی را برای کشور مان به ارمغان آورد .

کاظمی پور به ضرورت توانمند سازی ورزشکاران در ساختارهای کلان اشاره کرد و گفت :با استفاده از ظرفیت های دانشگاهی و نیز برگزای کارگاههای توانمند سازی و همچنین توجه به سبک زندگی از منظر پرورش جسم و روان میتوانیم کارآمدی جامعه را افرایش دهیم.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان از انعقاد تفاهم نامه ها هم گفت و افزود: برای تحقق راهبردهای اساسی در بستر توسعه انعقاد تفاهم نامه با دستگاههای اجرایی بویژه آموزش و پرورش و وزارت علوم و همچنین هم افزایی بین دستگاهی از اهمیت خاصی برخوردار است .

معاون وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنان خود وجود خیرین ورزشیار را در تکمیل پروژه های نیمه تمام کشور حایز اهمیت دانست و گفت :باید با جلب اعتماد این سرمایه های بسیار ارزشمند زمینه را برای توسعه زیر ساخت های ورزشی کشورفراهم آوریم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − 12 =