جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری لاهیجان برگزار شد

0 46

رضا زنده دل شهردار و دبیر ستاد بازآفرینی شهری لاهیجان در این جلسه گفت: جلسات ستاد بازآفرینی شهری با هدف اعلام و تصویب پروژه های شهری در بافت فرسوده و تاریخی برگزار شده و دستگاهها پروژه های خود را به کمیته های مربوطه اعلام و پس از تأیید در جلسه ستاد شهرستانی به ریاست فرماندار مصوب خواهد شد.

عصر کاسپین/ وی با ارائه گزارشی از پروژه های اجرا شده توسط شهرداری از سال ۱۳۹۷ گفت: سنگ فرش میدان انقلاب تا وحدت و سنگ فرش کوچه برق و تکمیل بهسازی بافت تاریخی شیخ زاهد از جمله پروژه های مصوب اجرا شده در قالب ستاد بازآفرینی بود که توسط شهرداری اجرا شد.
زنده دل با بیان اینکه شهر لاهیجان از معدود شهرهایی است که نظام محله محوری در آن حاکم می باشد،افزود:  پروژه هشت محل هشت بهشت  در مورد بهسازی محلات قدیمی لاهیجان هم به تصویب ستاد رسیده و اجرای عملیات کف سازی و جداره سازی در سه محله پردسر ، اردو بازار و غریب آباد در حال برنامه ریزی برای اجرا می باشد.
وی اضافه کرد: ستاد بازآفرینی شهری به ریاست فرماندار و دبیری شهرداری متشکل از ۵ کمیته به منظور برنامه ریزی و بازآفرینی پایدار محدوده ها و محله های هدف برنامه احیاء، بهسازی و نوسازی شهری تشکیل شده است.
شهردار لاهیجان گفت: کمیته های تخصصی و فنی ستاد شامل کمیته ساماندهی کالبدی، زیر ساختی و میراث فرهنگی، کمیته ارتقاء اجتماعی، فرهنگ و سلامت، کمیته ارتقاء اقتصادی، مشارکت های مردمی و تسهیلات، کمیته حقوقی و پیش نگری و پیشگیری از گسترش محله های نا کارآمد شهری، کمیته تأمین منابع مالی، درآمدها و تجهیز منابع، و سایر کمیته ها به تناسب ضرورت می باشند.
فرهاد براتی، فرماندار لاهیجان هم در این جلسه ضمن تاکید بر ارتقای کیفیت زندگی شهروندان با همگرایی دستگاه های اجرایی ، بیان داشت : بازآفرینی شهری مقوله علمی و جدیدی است که بحث های اجتماعی و اقتصادی در آن لحاظ شده و در توسعه پایدار فضای موجود شهرها تلاش می کند .
وی با اشاره به عدم برگزاری جلسات این ستاد طی دو سال اخیر و فاصله ایجاد شده از کمیته های تخصصی ستاد خواست تا جلسات اولیه را برگزار و موارد مطرح شده را به دبیرخانه ستاد منعکس تا جهت اجرا مصوب و ابلاغ شود.
براتی با تاکید براینکه بازآفرینی شهری فرصتی است برای جذب اعتبار دستگاه ها جهت استفاده در بافت فرسوده و تاریخی شهرستان ، اظهار داشت : دستگاه های اجرایی شهرستان پروژه های خود را در این بافت ها هرچه زودتر مشخص کنند تا اعتبار لازم در اختیارشان قرار گیرد.
در این جلسه هر یک از مدیران دستگاههای اجرایی در مورد چگونگی معرفی پروژه و میزان تخصیص اعتبارات از ستاد بازآفرینی به بیان سخن پرداختند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × سه =