ضرورت برندسازی محصولات غذایی به جهت توسعه گردشگری

0 20

  ولی جهانی مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری گیلان در همایش نقش رسانه‌های دیداری و شنیداری در توسعه و برندینگ شهر خلاق رشت گفت : استان گیلان دارای پیشینه منحصر بفردی در زمینه خوراک و خلاقیت های غذایی بوده است .

عصر کاسپین/ وی با اشاره به یافته های باستان شناسی در زمینه تنوع غذایی و خوراک در استان عنوان کرد : در دهه هشتاد در غار دربند رشی گیلان بر طبق یافته های باستان شناسی مردمان آن زمان روزانه ۱۷ کیلومتر راه می‌ پیمودند تا بتوانند شکار کرده و غذای خود را تامین نمایند .

جهانی افزود : در بیش از دو هزار سال پیش در دیلمان نیز بر طبق یافته ها عمده غذایی که مردم آن زمان استفاده می کردند گوشت بوده است و این اطلاعات از روی ساختار دندان ها کاملا مشهود می باشد .

وی ادامه داد : فرهنگ و آداب مربوط به پخت و پز، همواره از جایگاهی خاص در فرهنگ عامه مردم گیلان برخوردار بوده و این امر خود باعث شده تا شهر رشت به نمایندگی از استان گیلان به عنوان ویترینی از متنوع‌ترین غذا‌ها به شبکه شهرهای خلاق سازمان جهانی یونسکو بپیوندد.

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان افزود : ۳۰۰ نوع غذا در گیلان شناخته شده  . ۲۷ نوع غذا در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است هفت غذای دیگر برای ثبت در دست اقدام داریم.

جهانی اضافه کرد : با توجه به رویکرد دولت و مقام عالی استان ،جشنواره های مختلف در شهرستان‌های مختلف تا پایان سالجاری در نظر گرفته شده است و جشنواره های متعددی نیز اجرایی شده و فعالیت های فرهنگی خوبی نیز از سوی اداره کل ارشاد گیلان انجام شده است .

وی خاطر نشان کرد : برند سازی خوراک های محلی با طراحی شناسه و آرم موجب شناسایی آن محصولات خواهد شد .

جهانی اذعان داشت : با توجه به گسترش رسانه ها و شبکه های مجازی ارایه اطلاعات دقیق و معرفی برند غذاهای محلی در رسانه ها با شکل و شمایل جذاب می تواند باعث جلب گردشگران شود و این برند سازی یکی از راه‌های توسعه گردشگری محسوب می شود و از سوی دیگر آداب و سنن مناطق را رواج می دهد .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 + 9 =