فاز دوم مرکز آموزشی درمانی ۱۷ شهریور رشت به‌زودی افتتاح می‌شود

0 11

فاز دوم مرکز آموزشی درمانی ۱۷ شهریور رشت پس از هفت سال از آغاز عملیات اجرایی، به‌زودی افتتاح و در چرخه درمان بیماری‌های کودکان قرار می گیرد.

عصر کاسپین/ در راستای خدمات رضایت‌بخش و تحولی نظام سلامت گیلان، فاز دوم مرکز آموزشی درمانی ۱۷ شهریور رشت که تنها مرکز تخصصی و فوق تخصصی پزشکی کودکان با ۱۲۰ تخت دولتی استان گیلان است به‌زودی زیر بار ارائه خدمت و درمان بیماری‌های اطفال می‌رود.

فاز دو ۱۷ شهریور رشت شامل درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی اطفال، بخش‌های دندان‌پزشکی، فیزیوتراپی، آندوسکوپی، کولونوسکوپی، اتاق‌های عمل ( تنها اتاق عمل‌های اطفال در استان) و ریکاوری، بخش‌های CSR مرکزی، جراحی اطفال با ١٢ تخت، بستری نوجوانان با ١۵ تخت و دپارتمان آموزشی بوده و از پیشرفته‌ترین تجهیزات و امکانات درمانی و به‌روز برخوردار است.

این طرح عام‌المنفعه سلامت استان گیلان که تاکنون حدود ۷۰ میلیارد تومان برای ساخت و تجهیز آن اعتبار صرف شده، پنج هزار و ۳۰۰ مترمربع زیربنا دارد و در پنج طبقه ساخته‌شده و همچنین مجهز به بام هلی پد است.

بهره‌برداری از فاز دوم مرکز تخصصی و فوق تخصصی پزشکی ۱۷ شهریور رشت نیازی مبرم و ضروری بود که فرایند احداث آن از سال ۱۳۹۴ آغاز شد و پس از یک دوره توقف در اجرا، مجدد طی سه سال اخیر مورد توجه ویژه قرار گرفت.

این طرح سلامت‌محور، نمونه‌ای از طرح‌های عام‌المنفعه حوزه سلامت در استان گیلان بوده و بهره‌برداری ازآن‌پس از هفت سال از آغاز عملیات اجرایی در ساخت آن‌هم در شرایطی که دولت تحت سخت‌ترین اوضاع مالی است و کرونا نیز در کنار فشارهای تشدید تحریمی بر این کشور سایه افکنده، برای مردم به‌ویژه اقشار مستضعف و کم برخوردار اقدامی تحسین‌برانگیز و قابل‌تقدیر است.

گفتنی است ۲۷ طرح بزرگ و عام‌المنفعه سلامت گیلان در هفته دولت امسال و همچنین ۱۰۱ طرح سلامت‌محور دیگر تا پایان سال در سراسر استان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده + 2 =