استفاده از صنعت هسته ای گامی موثر در فراگیری کشاورزی مدرن

0 13

فرماندار رشت با اشاره به جایگاه ممتاز شهرستان در صنعت کشاورزی کشور، خاطرنشان کرد: با حمایت از گسترش و به کارگیری حوزه های متنوع  صنعت هسته ای مانند تکنولوژی پرتودهی، موجبات رونق و توسعه کشاورزی مدرن فراهم خواهد شد.

 عصر کاسپین/ حمیدرضا امام پناهی در بازدید از محل اجرای مرکز هسته ای پرتودهی کشاورزی با تاکید بر اهمیت برخورداری از دانش روز در جنبه های گوناگون زندگی، اظهار داشت: صنعت هسته‌ای دارای حوزه های فعالیت متعددی است که متاسفانه تنها معدودی از آنها برای عموم شناخته شده اند.

 وی افزود: عمده کاربردهای صنعت هسته‌ای در حوزه های غیر از تولید برق و انرژی هسته ای و بر فعالیت‌هایی مانند صنایع کشاورزی، محیط زیست، مواد غذایی و پلیمر متمرکز است که نیاز به اطلاع رسانی دارند.

 نماینده عالی دولت در مرکز استان با اشاره به جایگاه برتر شهرستان رشت در تولیدات کشاورزی کشور و لزوم حفظ و تقویت این جایگاه، گفت: با توجه به افزایش جمعیت و بحران های غذایی و خشکسالی، اهمیت استفاده از تکنیک پرتودهی در کشاورزی دو چندان می باشد.

 وی ادامه داد: پرتودهی تکنیکی پرکاربرد در کشاورزی بوده که در زمینه هایی نظیر استریل مواد غذایی، خوراک دام و طیور، کنترل آفات و افزایش عمر محصولات پس از برداشت و دوران انبارداری نقش مهمی برعهده دارد.

 فرماندار رشت ضمن بیان اهمیت این تکنولوژی، اظهار داشت: استقرار زیرساخت‌های مورد نیاز، استقبال از سرمایه‌گذاری در این حوزه و تسهیل گری در راه اندازی مرکز باید مورد توجه دستگاه ها بوده و مجموعه فرمانداری رشت نیز آماده ارائه همکاری های لازم و موثر در این زمینه می باشد.

 امام پناهی با تاکید بر اینکه با اجرای این طرح، فواید و مزایای بسیاری عاید استان خواهد شد، گفت: برخورداری از نیروی انسانی مستعد، دسترسی به مبادی صادراتی و زیرساخت‌های ریلی فرودگاهی و درمانی موجود می‌تواند در کنار بهره برواری از این مرکز، زمینه توسعه سریع تر منطقه را فراهم آورد.

 وی کاهش آلودگی شیرابه سایت سراوان، مبارزه با آفات کشاورزی، کاهش استفاده از سموم کشاورزی و کنترل بیماری هایی نظیر سرطان را از جمله دیگر کاربردهای متنوع این حوزه دانست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفت − 4 =