استقبال شورای تحقیقات علمی و فناوری ترکیه «توبیتاک» از سرمایه گذاری خطرپذیر در خصوص حمایت استارت‌آپ‌ها و فناوران کشورهای اسلامی

0 17

به دنبال برگزاری موفقیت آمیز رویداد سرمایه‌گذاری وان ترکیه و در اولین روز برگزاری، مسئول گروه سرمایه گزاری خطرپذیر، شورای تحقیقات علمی و فناوری ترکیه «توبیتاک» (Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu) ، در مذاکره با مدیر اجرایی شبکه پارک های علم و فناوری کشورهای اسلامی اعلام کرد که این سازمان علاقه‌مند به سرمایه گذاری برای حمایت از پژوهش‌ها و استارت‌آپ‌ها و صاحبان ایده و فناروی در کشورهای اسلامی می باشد.

عصر کاسپین/ در این‌باره دکتر محمود صابری مدیر شبکه پارک های کشورهای اسلامی با مسئول گروه سرمایه گذاری خطرپذیر توبیتاک ترکیه (TÜBİTAK) درباره نحوه تعاملات شبکه پارک های علم و فناوری کشورهای اسلامی برای جذب سرمایه و حمایت از استارت‌اپ‌ها و فناوران کشورهای اسلامی مذاکره و گفتگو کرد.

ایشان در ادامه این مذاکرات از شورای تحقیقات علمی و فناوری ترکیه «توبیتاک» برای حضور در نمایشگاه دستاورده‌های پژوهش و فناوری و فنبازار امسال (آذرماه ۱۴۰۱) دعوت کردکه مورد استقبال مدیر سرمایه گذاری خطرپذیر توبیتاک قرار گرفت.

لازم بذکر است «توبیتاک»، «شورای تحقیقات علمی و فناوری ترکیه» است، نهاد مشورتی دولت ترکیه در زمینه علوم و تحقیقات است که در زمینه مدیریت، پژوهش‌ و تامین اعتبار برای آن، فعالیت می‌کند. بورسیه TUBITAK، درجهت پیشرفت علم و فناوری به پژوهشگران تعلق می‌گیرد. شورای تحقیقات علمی و فناوری ترکیه، یک نهاد مستقل است. هیئت‌علمی آن، متشکل از استادان دانشگاه و دانشمندان پژوهشکده‌هاست.

دبیر شورای آن، از بالاترین نهاد‌های سیاست‌گذاری علم و فناوری در این کشور است. بیش از ۲۵۰۰ پژوهشگر در ۱۵ موسسه تحقیقاتی مختلف موسسه TUBITAK کار می‌کنند. به‌علاوه این نهاد، پژوهش‌های قراردادی و تحقیقات هدفمند و گسترده‌ای در سراسر کشور ترکیه انجام می‌دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × چهار =