اعزام نیروهای عملیاتی صنعت آب و برق برای کمک به مناطق سیل‌زده در کشور

0 15

وزیر نیرو با اشاره به آمادگی نیروهای امدادی و عملیاتی، از اعزام تیم‌های صنعت آب و برق از سراسر کشور به مناطق سیل‌زده خبر داد.

عصر کاسپین/ «علی‌اکبر محرابیان» امروز در جریان بازدید از مناطق سیل‌زده فیروزکوه، با اشاره به دستور رئیس جمهور به وزرا برای بسیج تمامی امکانات در مواجه با سیل، اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی، بارش‌های پیش رو و احتمال سرریز شدن سدها و آب بندها، نیروهای عملیاتی صنعت آب و برق با هدف انجام اقدامات و تدابیر لازم برای پیشگیری از بروز خسارات در آماده‌باش کامل هستند.
​وزیر نیرو با تشریح شرایط حدی در کشور اضافه کرد: در کشور و منطقه ما، تغییر اقلیم به میزان زیادی به این معناست که باید آماده مواجه شدن با شرایط حدی آب و هوایی باشیم.
محرابیان با اشاره به سیل روزهای گذشته در کشور، از اعزام تیم‌های عملیاتی و امدادی به محل‌های سیل‌زده امامزاده داود، فیروزکوه، رودهن، دماوند و سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: امروز هم به دنبال وقوع سیل در استان یزد، نیروهای عملیاتی شرکت آبفای استان تهران شامل ١٢ تیم چهار نفره با تجهیزات کامل و گروه‌های تخصصی عملیاتی عازم یزد می‌شوند.
وی با تاکید بر بهره‌برداری مناسب از نزولات جوی، ادامه داد: ظرفیت‌های مناسبی را در مخازن سدها برای تسکین رواناب‌ها، در نظر گرفته‌ایم.
به گفته محرابیان، رصد و پایش رودخانه‌های ‏کشور توسط اکیپ‌های گشت و بازرسی شرکت‌های تابعه منابع آب، اطلاع‌رسانی‌های مکرر به منظور آگاه‌سازی مردم از شرایط جوی و احتمال وقوع سیلاب به صورت مستمر در حال انجام بوده و وزارت نیرو نیز در کنار سایر ارگان‌های مربوطه، برای مهار ‏سیلاب در حالت آماده باش است.
محرابیان در پایان از هموطنان درخواست کرد که هشدارها را ‏جدی گرفته و برای حفظ جان خود و عزیزانشان، طی روزهای آینده به هیچ عنوان در حاشیه رودخانه‌ها ‏و مسیل‌ها تردد و یا اتراق نکنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده − چهار =