تحولی عظیم در گازرسانی به شهرستان رودسر گیلان

0 14

شرکت گاز استان گیلان برنامه دارد تا به ۸۱ روستای صعب العبور و کوهستانی اشکورات رودسر گازرسانی کند.
عصرکاسپین/ عیسی جمال نیکویی مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با اعلام این خبر اظهار داشت: بر اساس برآوردهای انجام شده، هزینه گازرسانی به این روستاها در مجموع حدود ۲۵۰ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه هزینه سرانه گازرسانی به این روستاها بسیار بالا است، گفت: بحمدالله با تلاش و پیگیری های مسئولین استانی و کشوری، مجوز اجرای این طرح توسط هیئت مدیره شرکت ملی گاز ایران صادر شده و هم اکنون طرح مذکور در مرحله پیمان سپاری قرار دارد.

جمال نیکویی درخصوص جمعیت این روستاها بیان کرد: این ۸۱ روستا در مجموع دارای ۴ هزار و ۹۰۵ خانوار می باشد که این آمار بر اساس تعداد خانوارهای اشتراک برق و با تایید فرمانداری به دست آمده است.

مدیرعامل گاز گیلان با اشاره به مسائل و مشکلات اجرای این طرح بزرگ گفت: بر اساس برنامه ریزی های به عمل آمده برای گازرسانی به این مناطق کوهستانی، باید ۱۰ ایستگاه و بالغ بر ۳۰۰ کیلومتر خط تغذیه و توزیع گاز احداث و اجرا شود.

وی در پایان اظهار داشت: هم اکنون درصد بهره مندی خانوارهای روستایی شهرستان رودسر از نعمت گاز طبیعی ۸۶.۶ می باشد که با اجرای این طرح بزرگ، این میزان به ۹۶.۶ افزایش خواهد یافت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 − هفت =