تزریق واکسن مهمترین مولفه در کند کردن چرخه انتقال ویروس/ افزایش هشدار دهنده آمار بستری ها به ۱۶۶ نفر

0 9

فرماندار رشت با اشاره به تبعات جبران ناپذیر هرگونه عادی انگاری شرایط و توجه به شایعات غیر تخصصی و بی پایه، اظهار داشت: بر اساس نتایج علمی، مزایای واکسن در کنترل اپیدمی ها غیرقابل انکار بوده و دریافت واکسن مهمترین مولفه در کند کردن چرخه انتقال ویروس می باشد.

 

عصر کاسپین/ امام پناهی در جلسه ستاد کرونای شهرستان با اشاره به بالا رفتن آمار ابتلا و بستری بیماران کرونایی، ضمن تاکید بر لزوم دریافت دز های تکمیلی واکسن و رعایت توصیه های بهداشتی فردی و عمومی، گفت:استقبال از تزریق دز های تکمیلی واکسن و نحوه رعایت نکات توصیه شده مانند فاصله گذاری و استفاده از ماسک، اطمینان‌بخش نبوده و در صورت تداوم سهل انگاری موجب افزایش نگرانی ها خواهد بود‌.

 

دکتر امام پناهی با بیان این مطلب که در سایه تلاش های دوساله کادر درمانی و سایر متولیان امر و نیز عملکرد جهادی دولت سیزدهم در تامین و تولید واکسن مورد نیاز، از شدت همه گیری آنقدر کاسته شده بود که بسیاری با باور تضعیف و از بین رفتن همیشگی ویروس کرونا، نسبت به تکمیل روند واکسیناسیون، رعایت نکات بهداشتی و خطرات ناشی از ویروس؛ دچار نوعی آسان گیری و عادی پنداری شده‌اند، اظهار داشت: برغم باورهای غلط ایجاد شده، نه تنها از تهدیدات ویروس کاسته نشده بلکه همچنان خطر اوج گیری های مکرر پابرجا بوده و تزریق واکسن مهمترین مولفه در کند کردن چرخه گردش و سرعت انتقال ویروس می باشد.

 

فرماندار رشت ضمن تأکید بر لزوم همت گماشتن نسبت به برگزاری شکوهمند و شایسته مراسم عزاداری سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع)، رعایت شیوه نامه های بهداشتی در برگزاری مراسم را ضروری دانسته و خاطرنشان کرد: متولیان برگزاری مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) نقش مهمی در یادآوری ضرورت دریافت دز های مورد نیاز واکسن، رعایت ضوابط بهداشتی و حفظ سلامت ارادتمندان اهل بیت علیهم السلام بر عهده دارند.

 

وی مدیریت زمان در برگزاری مراسم عزاداری محرم در اماکن مسقف و توجه به تهویه مناسب محل را از عناصر مهم در حفظ سلامت عمومی برشمرد.

 

 نماینده عالی دولت در مرکز استان با اشاره به وجود ۲۹ بیمار بدحال و بستری بودن ۱۶۶ نفر در  سطح بیمارستان های رشت، آمار ابتلا و بستری ها را جدی و هشدار دهنده عنوان و اظهار داشت: برای عبور موفق از اوج گیری دوباره ویروس، یکبار دیگر نیازمند همت و اراده جمعی در یاری رسانی به کادر ایثارگر درمانی با تکمیل مراحل واکسیناسیون می باشیم.

 

 وی با اشاره به کاهش سن جمعیت هدف دریافت واکسن به بالای ۵ سال و قرارگیری ۸۵۹.۸۴۸  نفر در این بازه سنی، گفت: از این تعداد ۷۸.۳۸ درصد دز اول، ۷۵.۱۱ دز دوم و ۴۷.۵۵ درصد دز سوم را در سطح شهرستان دریافت نموده‌اند.

 

 امام پناهی افزود: در طی یکماه گذشته، تعداد ۴۷۴۲ مورد بازدید مشترک توسط شبکه بهداشت و سایر دستگاه‌های ذیربط صورت پذیرفته که منجر به صدور ۱۱۵ مورد اخطار و پلمپ ۱۸ واحد متخلف صنفی گردیده است.

 

 نماینده عالی دولت در مرکز استان با بیان اثرات منفی سرعت انتقال آلودگی و افزایش تعداد بستری ها بر سایر بخش های اجتماعی مانند حوزه های آموزشی و اقتصادی، خاطرنشان کرد: باید متولیان امر فرهنگ مانند صدا و سیما و فرهنگ و ارشاد اسلامی در همکاری با رسانه‌های مکتوب، مجازی و پایگاه‌های خبری و استفاده از نظرات تخصصی پزشکان؛ با افزودن بر حجم اطلاع رسانی ها، تذکر اهمیت موضوع و بیان تهدیدات ناشی از هر گونه عادی انگاری، نسبت به اقناع افکار عمومی برای دریافت واکسن یادآور اقدام کنند.

 

 وی در ادامه خواستار استفاده بهینه آموزش و پرورش از فرصت کلاس های تقویتی، تابستانی و همچنین برنامه‌های غنی سازی اوقات فراغت برای یادآوری اهمیت واکسن و لزوم رعایت نکات بهداشتی گردید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × یک =