کاهش خطرات سگ های ولگرد با پلاک گذاری و تزریق واکسن

0 18

فرماندار رشت با اشاره به اینکه افزایش نامتعارف جمعیت سگ‌های بلاصاحب می تواند بدل به یکی از موضوعات مضر شهری، منبع انتقال بیماری و سلب امنیت از شهروندان شود، گفت: باید با زنده گیری، پلاک گذاری و تزریق واکسن خطرات ناشی از سگ های ولگرد را به حداقل کاهش داد.

 عصر کاسپین/ حمیدرضا امام پناهی در جلسه ساماندهی سگ های ولگرد شهرستان با بیان این مطلب که بسیاری از سگ‌های بدون صاحب، ناقل انواع بیماری های انگلی و قارچی و بعضا مبتلا به هاری بوده و از این روی سلامت جامعه را به خطر می‌اندازند، خاطرنشان کرد: ضروری است تا برای کاهش خطرات، دستگاه‌های مسئول مانند شهرداری و دامپزشکی با شناسایی کانون های آلوده و مسیرهای تردد این حیوانات، نسبت به زنده گیری، تزریق واکسن، عقیم سازی و پلاک گذاری سگ های ولگرد اقدام نمایند.

 وی افزود: گزارش ۱۷ مورد گزش توسط سگ‌ها از ابتدای سال جاری تاکنون و امکان حمله به کودکان، لزوم برخورد با چالش‌های ناشی از جولان سگ های ولگرد را ضروری ساخته است.

 امام پناهی با اشاره به لزوم همکاری دستگاه‌های متولی، بر استفاده از ظرفیت گروه های مردم نهاد در اجرای این طرح تاکید کرد.

وی ادامه داد: می‌توان با بالا بردن ضریب سلامت سگ های بلاصاحب بوسیله پلاک گذاری، تزریق واکسن در موارد لزوم، ضمن دستیابی به برآوردهای دقیق تر از جمعیت این حیوانات در سطح شهر و محلات، نسبت به واگذاری آنها به افراد به عنوان سگ نگهبان و یا رهاسازی آنها در محل زنده گیری اقدام نمود.

 امام پناهی گفت: در صورت رها سازی در محل زنده گیری، سگ‌ها برای حفظ قلمرو خود از ورود و جاگیری مجدد سگ های بیگانه در محدوده قلمرو خود جلوگیری و اجازه ورود به آن ها و در نتیجه افزایش جمعیت را نخواهند داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 5 =