امنیت هوشمند در پشت حصار شرکت های دانش بنیان

0 15

ایده های فناورانه در ارتقای امنیت یکی از اولویت‌های فناورانه مورد حمایت پارک‌های علم و فناروی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

عصر کاسپین/ شرکت دانش‌بنیان نوآوران سبز فردا سامانه حصارهای الکتریکی ضد سرقت هوشمند را در حوزه امنیت طراحی و تولید کنند.

این محصول، نوع خاصی از حصارهای الکتریکی هوشمند است که به جای شوک الکتریکی، حس برق گرفتگی را با سارق یا فرد متجاوز به حریم، القاء می کند و عوارض برق گرفتگی را ندارد. و به یک دستگاه مرکزی وصل است و مانند رادار عمل کرده و در هر نقطه‌ای که با حصارها برخوردی صورت بگیرد، آن را به اطلاع اپراتور می‌رساند.

از ویژگی‌های این سامانه این است که می‌تواند برخورد با حصار را به صورت پیامک به تلفن همراه مالک ساختمان یا محوطه، اطلاع دهد، همچنین این سامانه هوشمند پیامی به دوربین‌ها ارسال می‌کند تا بر روی نقطه برخورد فرد یا حیوان با حصار الکتریکی تمرکز کنند. این سامانه همچنین قابلیت اتصال به پهبادها را نیز دارد.

ارتقای امنیت با حصارهای الکتریکی هوشمند بسیار آسان و نیاز به زیرساخت های پر هزینه ندارد. کشاورزان ، صاحبان استخرهای پررش ماهی و پرورش دهندگان شترمرغ برای محافظت از ماکیان خود در مقابل حیوانات وحشی، می توانند از این محصول استفاده کرده‌اند.

این سامانه هوشمند نیز می تواند برای سازمان راهداری، شرکت کشتیرانی و نهادهای دولتی و خصوصی استفاده شود تا علاوه بر کاهش هزینه های امنیت فیزیکی؛ مدیریت و نظارت هوشمندی را ارتقاء می بخشد.

شرکت دانش‌بنیان نوآوران سبز فردا مستقر در پارک علم وفناوری گیلان که این محصول را تجاری سازی کرده، موفق شده است، در تیرماه سال جاری، اولین محصول خود را به کشور عراق صادر کند. با توجه به نیاز محوطه‌های صنعتی و اداری آن کشور به ارتقاء امنیت، پیش‌بینی می‌شود که این گونه محصولات باکیفیت ایرانی با استقبال همسایگان رو به رو شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × 2 =