سیستم ارجاع بیمار برای مادران باردار و کودکان زیر ۵ سال در گیلان اجرا می‌شود

0 16

اسماعیل نورصالحی صبح امروز در نشست خبری جوانی جمعیت با اشاره به عواقب تک‌ فرزندی اظهار داشت: کشور چین در دوره‌ای با آن حجم از جمعیت به این نتیجه رسید که تک‌فرزندی اثرات منفی بسیار دارد و باید نسل پویا، توانا و با اعتماد به‌نفس داشته باشند.

عصر کاسپین/ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تک فرزندی در گیلان بسیار رایج است و حتی بسیاری از انسان‌های مرفه جامعه تک فرزند هستند گفت: انسانی که تک‌ فرزند بزرگ شده در آینده نمی‌تواند مشکلات جامعه و حتی خودش را برطرف کند و این انسان همواره وابسته خواهد بود.

نورصالحی با اشاره به معضلات بسیار تک فرزندی برای آینده خاطرنشان کرد: برای داشتن نسلی پویا و کاربلد در استان گیلان، خانواده‌ها باید حداقل ۲ فرزند داشته باشند و با تک‌ فرزندی، نسل میانسان و سالمند هم در آینده تنها خواهد ماند.

وی یک سری امکانات ایجاد شده توسط دولت برای خانواده‌ها را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: رسانه‌ها می‌توانند از دستگاه‌ها مطالبه‌گری کنند، هم‌اکنون وام و تسهیلاتی برای فرزند نخست، دوم، سوم و بیشتر در نظر گرفته شده و لازم است که رسانه‌ها در این حوزه مطالبه‌گر باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به گرایش برخی مادران باردار به زایمان سزارین تصریح کرد: زایمان‌های طبیعی و بدون درد امروزه در تمام دنیا در حال ترویج است لذا متخصصان ما هم باید در این حوزه ورود کنند و در این حوزه به مردم آگاهی داده شود.

نورصالحی به ضرورت اجرای سیستم ارجاع بیمار به پزشک متخصص و حوزه‌های مختلف اشاره و بیان کرد: این سیستم باید برای مادران باردار در استان اجرا شود تا برای زایمان بدون درد و طبیعی به بیمارستان ارجاع شوند؛ عمل سزارین خود مانعی برای افزایش جمعیت است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان مسئله جمعیت را برای کشور و گیلان حیاتی دانست و افزود: تنهایی پدر و مادر در آینده یکی از مشکلات کاهش جمعیت و فرزندان کم است و ما در استان گیلان ۱۰ سال فرصت داریم که جمعیت استان را تغییر دهیم.

وی گفت: استان گیلان دارای انسان‌های فرهیخته، تحصیلکرده و قابلیت‌های بسیاری است و تکثیر نسل در این استان به‌نفع استان و کل کشور خواهد بود از سوی دیگر مردم هنوز خطر کاهش جمعیت را حس نکرده‌اند و اگر حس کنند متوجه خواهند شد که خطر جمعیت به مراتب بیشتر از خطر کرونا است.

نورصالحی با بیان اینکه فعلاً سیستم ارجاع بیمار در استان گیلان برای مادران باردار، کودکان زیر ۵ سال و سرطانی اجرا و زیرساخت‌های آن ایجاد می‌شود تصریح کرد: اجرا و تقویت نظام ارجاع، کاهش هزینه‌های اضافی و پرونده‌دار شدن افراد را در پی دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 + 6 =