مدیرکل تامین اجتماعی گیلان : ۶۳ درصد مستمری بگیران تامین اجتماعی گیلان را بازنشستگان تشکیل میدهند

0 17

تعداد ۱۰۶ هزار نفر از جمعیت ۱۶۸۵۰۰ نفری مستمری بگیران تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان را بازنشستگان تشکیل میدهند .

عصر کاسپین/ علی حسین نژاد با بیان اینکه بازنشستگی و درمان دو خدمت شاخص سازمان از منظر مخاطبین بوده و بالاترین میزان هزینه های تعهداتی را شامل میگردند اظهار داشت : تا پایان اردیبهشت ماه سالجاری تعداد ۱۰۶ هزار نفر از جمعیت ۱۶۸۵۰۰ نفری مستمری بگیران تحت پوشش در استان را بازنشستگان تشکیل داده اند . 

وی با اشاره به اینکه پیش بینی میگردد این تعداد در حال حاضر از ۱۰۷ هزار نفر گذشته باشد افزود : این رقم بیانگر سهم ۶۳ درصدی بازنشستگان به نسبت کل مستمری بگیران است در حالی که این نسبت در کل کشور ۶۷ درصد میباشد . 

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با استناد به گزارش آماری منتشره سازمان مبنی بر عبور تعداد مستمری بگیران تحت پوشش از ۴ میلیون نفر در پایان سال ۱۴۰۰ ، اذعان داشت : مستمری بگیران بازمانده پرونده های فوتی در استان ۵۵۰۰۰ نفر بوده و این تعداد ۳۲/۶ درصد از مجموع این گروه از مخاطبین را دربرمیگیرد که از نسبت ۲۹ درصدی کشور بالاتر است . 

علی حسین نژاد با تاکید بر اینکه در سال گذشته بابت پرداخت مستمری ها به طور متوسط ماهانه ۶۵۰ میلیارد تومان در این بخش پرداختی در سطح استان انجام شده ، اظهار داشت با اعمال ضرایب افزایشی سال جدید از خردادماه ، متوسط این رقم در سالجاری به ۱۰۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته که در صورت ابلاغ مصوبه اخیر رقم آن مجدداً از رشدی چشمگیر برخوردار بوده و تامین منابع مالی لازم را دشوارتر از گذشته مینماید . 

خاطر نشان میسازد بیش از ۷۰۰۰ نفر ازکارافتاده نیز در زمره مستمری بگیران تامین اجتماعی گیلان از تعهدات مربوطه بهره مند هستند .  

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شش − شش =