هفته جاری گرمای شدید در استان خواهیم داشت/تاکنون حتی یک دقیقه خاموشی نوبتی برای مدیریت بار اعمال نکرده ایم

0 12

محمدتقی مهدیزاده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان با اشاره به افزایش شدید دما طی هفته جاری خواستار همراهی مردم شریف استان با اعمال راهکارهای مدیریت مصرف برق برای جلوگیری از چالش های احتمالی شد.

عصر کاسپین/ مهدیزاده ضمن تشکر ویژه از همراهی و همکاری قابل تقدیر مردم در گذر از پیک تابستان اظهار داشت: گرمای هفته جاری احتمالا جز آخرین پیک های گرما در استان خواهد بود و امیدواریم همانگونه که تاکنون هم استانی های محترم همکاری مثال زدنی در مدیریت مصرف برق داشته اند، این لطف و همراهی خود را با خادمان خود در شرکت توزیع نیروی برق گیلان ادامه دهند تا تابستان بدون هیچ مشکلی پشت سر گذاشته شود.
وی تاکید کرد: بر خلاف سالیان گذشته که خاموشی های نوبتی و چند مرحله ای برای مدیریت مصرف اعمال می شد، امسال با برنامه ریزی های دقیق ، تلاش شبانه روزی کارکنان صنعت برق و همراهی مردم حتی یک دقیقه خاموشی نوبتی برای مدیریت بار مصرف برق اعمال نشده است و این موضوع خود تجربه مدیریتی موفق و تاریخی محسوب میشود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان گفت: صنعت برق در ابتدای تحویل دولت سیزدهم با مشکلات فراوانی در حوزه تامین برق مردم و رضایتمندی مواجه بود که در این رابطه یک برنامه ١٠٠ اقدامی را با حمایت دولت و مجلس تدوین و با همکاری و مشارکت مردم این برنامه اجرایی شد.

مهدیزاده با اشاره به لزوم تداوم همکاری مردم در زمینه صرفه‌جویی مصرف برق خاطرنشان کرد: اگر همکاری و صرفه‌جویی مردم مانند روزهای ابتدایی تابستان امسال تداوم داشته باشد، از روزهای باقیمانده تابستان نیز با کمترین مشکل عبور خواهیم کرد چرا که در حال حاضر نیازمند همکاری مردم و صرفه‌جویی آن‌ها هستیم.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان گفت: ساعت پیک مصرف در استان در روز ۱۲ الی ۱۷ و در شب ۲۰ الی ۲۴ می باشد و مشترکین محترم می توانند با اعمال راهکارهای ساده از جمله قرار دادن درجه کولر روی ۲۵ درجه (دمای آسایش)، عدم استفاده از لوازم برقی پرمصرف در ساعات اوج مصرف، خاموش کردن لامپ های اضافی و استفاده حداکثری از روشنایی روز و… از خاموشی های احتمالی جلوگیری کنند.

وی تاکید کرد: هیئت وزیران بخشنامه ای را تصویب کردند که بر اساس آن ادارات می بایست ۳۰ درصد مصرف انرژی برق خود را در ساعات اداری و ۶۰ درصد در ساعات غیر اداری نسبت به مصرف سال گذشته کاهش دهند و اگر این صرفه جویی توسط ادارات انجام نشود شرکت توزیع برق ملزم به قطع برق این ادارات میباشد که از ابتدای سال و براساس رصد دقیق صورت پذیرفته بوسیله کنتورهای هوشمند، برق ادارات پرمصرفی که این بخشنامه را رعایت نکرده اند با هماهنگی استانداری قطع شده است.

مهدیزاده عنوان کرد: پایش و نظارت کامل شرایط برق در استان با هماهنگی امور دیسپاچینگ و فوریتهای برق توسط معاونت بهره برداری و دیسپاچینگ و سایر معاونت های ذی ربط بصورت روزانه در حال انجام است و تمامی نیروهای عملیاتی این شرکت و حتی پیمانکاران طرف قرارداد در آماده باش ۲۴ ساعته قرار دارند و هم اکنون در کل استان بیش از ۱۶۵ اکیپ عملیاتی با تجهیزات و امکانات لازم جهت واکنش سریع در صورت وقوع ناپایداری شبکه های برق آماده خدمت رسانی به هم استانی های شریف می باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × دو =