بهره برداری همزمان از ۶۰ پروژه توسعه و تقویت شبکه توزیع برق بخش سنگر

0 9

فرماندار رشت با بیان این مطلب که برخورداری از زیرساخت‌هایی همچون راه و شبکه توزیع برق مناسب از جمله عوامل انگیزشی برای سرمایه گذاری در بخش تولیدات روستایی نظیر کشت گلخانه‌ای است، خاطرنشان کرد: در چهارمین روز از هفته دولت بهره‌برداری از ۶۰ پروژه توسعه و تقویت برق بخش سنگر آغاز خواهد شد.

عصر کاسپین/ حمیدرضا امام پناهی در چهارمین روز از هفته گرامیداشت دولت و در ابتدای ورود به بخش سنگر با حضور در مزار شهدای گمنام این بخش، ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهیدان، اظهار داشت: پروژه هایی در قالب طرح‌های عمران روستایی، انرژی و کشاورزی با هزینه‌ای بالغ بر ۱۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در بخش سنگر به بهره برداری خواهد رسید که امیدواریم تلاش دست اندرکاران مورد قبول حق تعالی واقع و موجبات رضایتمندی مردم فهیم سنگر را فراهم آورد.

فرماندار رشت با اشاره به اینکه در طی سال ۱۴۰۰ مجموع هزینه عملکردی در حوزه برق بخش سنگر ۱۳میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده اما با توجه به نگاه محرومیت ‌زدایی دولت سیزدهم، از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۹ میلیارد تومان اعتبار در زمینه کابل خودنگهدار، نصب ترانس، افزایش قدرت، پایداری و تقویت شبکه تامین برق سنگر هزینه گردیده است؛ از بهره برداری همزمان ۶۰ پروژه مرتبط با برق و با صرف اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در بخش سنگر خبر داد.

وی افزود: در سایه تلاش دست اندرکاران و مصرف مطابق با الگوی شهروندان، خوشبختانه در پیک مصرف تابستانه امسال شاهد خاموشی نبوده ایم و سعی خواهد شد تا با افزایش خدمات، حداکثر میزان رضایتمندی مردم از شبکه برق حاصل گردد.

امام پناهی در ادامه با حضور در روستای رودبرده، دو پروژه ترمیم، بهسازی و آسفالت راه روستایی رودبرده و دلچه را که به طول ۳/۳ کیلومتر و با صرف اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به اتمام رسیده، افتتاح نمود.

وی با اشاره به اهمیت بهسازی شبکه راه‌های روستایی شهرستان رشت به دلیل گستردگی آن نسبت به سایر شهرستان‌ها و بیان این مطلب که از مجموع ۲۰۰۰ کیلومتر شبکه راه‌های شهرستان، حدود ۱۳۷۴ کیلومتر آن در حوزه راه های روستایی قرار دارد، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۰ کیلومتر روکش و بهسازی راه‌های روستایی شهرستان رشت انجام گردیده است.

فرماندار رشت با یادآوری این نکته که بهبود کیفیت راه‌های روستایی یکی از مهمترین شاخص ها در بررسی توسعه مناطق، موجب استقرار امکانات و تسهیل در حمل فرآورده های روستایی به بازار فروش میشود؛ کاهش گرایش نسبت به مهاجرت به سمت شهرها را از نتایج توسعه روستاها برشمرد.

نماینده عالی دولت در مرکز استان در ادامه حضور در بخش سنگر، گلخانه مدرن پرورش گل و گیاهان زینتی در این بخش را افتتاح نمود.

وی با اشاره به قدمت بیش از یک قرنی پرورش گل در رشت و تاسیس نخستین گل فروشی کشور در این شهر، اظهار داشت: با تخصیص تسهیلات و ارائه مشوق های حمایتی، شهرستان رشت می تواند در ردیف یکی از قطب های مهم در تولید گل و گیاه زینتی کشور قرار گرفته و علاوه بر پاسخ به نیازهای داخلی هر ساله مقدار معتنابهی ارز وارد کشور نماید.

گفتنی ا‌ست گلخانه مدرن و صنعتی پرورش گل و گیاهان زینتی بخش سنگر، با سرمایه گذاری ۱۲ میلیارد تومانی بخش خصوصی و در زمینی به مساحت ۶۸۶۴ متر مربع، دارای ۴۱۵۲ متر فضای گلخانه‌ای بوده و با اشتغال زایی مستقیم و غیر مستقیم برای ۱۲ نفر، ظرفیت تولید سالیانه ۱۶۰۰۰ تن/شاخه گل و گیاه را دارا می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − 6 =