رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:تکمیل چرخه درمان، بدون توجه به زحمات سختکوشان عرصه داروسازی، امکان پذیر نخواهد بود

0 15

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پیامی بمناسبت روز داروساز، ضمن تبریک این روز به تلاشگران عرصه داروسازی، از زحمات داروسازان تقدیر کرد.در متن این پیام آمده است:

 

عصر کاسپین/ پنجم شهریور، زادروز اندیشمند پرافتخار ایران و اسلام حکیم محمد بن زکریای رازی که به عنوان روز داروسازی نامگذاری شده است؛ یادآور نقش و جایگاه ارزنده جامعه داروسازی در نظام سلامت است.

 

این روز بزرگ، همچنین فرصتی مناسب برای ارج نهادن به تلاش و ممارست عزیزانی است که برای دستیابی به جامعه سالم از هیچ کوششی دریغ نمی‌ورزند.

 

بی‌تردید، استقرار نظام سلامت در کشور و تکمیل چرخه درمان، بدون توجه به زحمات و تلاش سخت‌کوشان عرصه داروسازی امکان‌پذیر نخواهد بود.

 

در تمامی اعصار و تاریخ بهداشت و درمان کشور، به ویژه در بحران همه‌گیری کرونا و کمبود دارو در کشور که نیاز به دارو بیش از پیش برای بهبود بیماران احساس می‌شد، داروسازان پابه‌پای کادر درمان برای تامین داروهای مورد نیاز در شرایط بحرانی تمام توان خود را به کار گرفتند و توانستند در جهت خودکفایی تولیدات دارویی به نتایج چشمگیری دست یابند.

 

اینجانب فرارسیدن سالروز بزرگداشت حکیم محمدبن ذکریای رازی و روز داروساز را به جامعه داروسازی به ویژه اساتید و دانشجویان داروسازی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تبریک عرض می‌نمایم و از ایزد منان، سلامتی و توفیق روز افزون برای همگان مسالت دارم.

 

 

دکتر ارسلان سالاری

ریس دانشگاه علوم پزشکی گیلان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × دو =