رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:«پزشکان»؛ فرشتگان نجات، التیام‌بخش درد جسم و جان و نویدبخش زندگی دوباره هستند

0 11

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پیامی فرارسیدن روز پزشک را  به فرشتگان ناجی و التیام دهندگان جسم و روح تبریک و تهنیت گفت.

عصر کاسپین/ در متن پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، آمده است؛

 

یکم شهریورماه، سالروز تولد طبیب نامی ایران و جهان؛ شیخ‌الرئیس ابوعلی سینا که به‌عنوان روز پزشک نام‌گذاری شده؛ فرصتی مغتنم برای تکریم و تقدیر از تلاش ارزنده جامعه بزرگ پزشکی و یادآوری جایگاه ارزشمند طبیب در نظام سلامت است.

 

پزشکان متعهد، همچون فرشتگان نجات، با درمان بیماری، التیام‌بخش درد جسم و جان بیماران و نویدبخش زندگی دوباره هستند و تاریخ پزشکی ایران، سرشار از افتخارات بزرگی از سوی پزشکان فرهیخته و انسان‌دوستی است که با ایثار و فداکاری، جلوه‌هایی به‌یادماندنی را در تاریخ طبابت، ثبت کردند.

 

حضور پزشکان و اطباء در جبهه‌های جنگ تحمیلی، ادوار انقلاب و همچنین بحران همه‌گیری کرونا و به شهادت رسیدن جمعی از این فرهیختگان بی‌مثال، نمونه‌هایی از ایثارگری و ازخودگذشتگی‌های پزشکان مدافع سلامت است که همچون نگینی در عرصه خدمت به مردم می‌درخشند و راهبر و راهنمای ما در خدمت مخلصانه و جاودانه هستند.

 

این‌جانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و جان‌باختگان عرصه پزشکی و قدردانی از زحمات شبانه‌روزی پزشکان متعهد، فرارسیدن روز پزشک را به‌تمامی تلاشگران این عرصه به‌ویژه پزشکان پرتلاش و دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی گیلان تبریک عرض می‌نمایم و توفیق روزافزون و سلامتی برای همگان آرزومندم.

 

دکتر ارسلان سالاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × یک =