قرابت بافت فکری مردم شهر رشت با مردم شهر قروه

0 14

در نشستی صمیمی شهردارو اعضای شورای شهر قروه با سید مجتبی خدمت بین دانا سرپرست شهرداری رشت، معاونین و مدیران این مجموعه به جهت انتقال تجربیات و تبادل نظر در بحث مدیریت شهری دیدارو گفت و گو کردند.

 

عصر کاسپین/ سید مجتبی خدمت بین دانا در جلسه ای که با حضور اعضای شورا و شهردار شهر قروه ، معاونین و مدیران شهرداری رشت به جهت تبادل نظر و انتقال اطلاعات و تجربیات مدیریت شهری رشت برگزار شد، مدیریت شهرداری را از سخت ترین نوع مدیریت ها در جامعه خواند و گفت: مدیریت شهری شاید از بیرون جلوه ای بسیار زیبا و ساده داشته باشد، اما با ورود به سیستم اداری آن با واقعیت های متفاوتی روبرو می شوید.

 

خدمت بین دانا با تاکید بر آمار جمعیت ساکن و شناور موجود درشهر رشت گفت: جمعیت شهر رشت در شرایط عادی معمولا یک ونیم میلیون نفر می باشد اما در روزهای تعطیل و آخر هفته ها به بیش از دو میلیون نفر تجاوز میکند.

 

سرپرست شهرداری رشت یادآور شد: شهر رشت از دیرباز به عنوان شهر اولین ها در کشور مطرح بود ، به گونه ای که اولین کتابخانه ، اولین قطار شهری، اولین بیمارستان ، اولین داروخانه و… در شهر رشت دایر شد.

 

وی در ادامه افزود: شهر رشت از قدمتی بسیار طولانی برخوردار می باشد، دروازه تمدن یعنی دروازه ابریشم از شهر رشت می گذشت، اما امروز آنچه که بدست نسل جدید این شهر رسیده ، فعالیت های رها شده ای است که از مدیریت های گذشته به جوانان فعلی شهرداری رشت رسیده است.

 

سید مجتبی خدمت بین دانا تصریح کرد: شهرهای بزرگتر مشکلات خاص خود را دارد. شهر قروه نیزمانند رشت یک شهر گذر است، نه اسکان و در بسیاری موارد مقصد گردشگران پس از عبور از قره به سنندج وکرمانشاه است.

 

سرپرست شهرداری رشت در خصوص حل مشکلات موجود در شهر رشت یادآور شد: در شرایط فعلی مجموعه مدیریت شهری رشت در تلاش است تا رشت را به گذشته ی مطلوب خود بازگرداند چنانچه در این راستا توانستیم تا نسبت به سالهای گذشته شهر رشت را به شهری توریستی تبدیل کنیم.

 

سید مجتبی خدمت بین دانا بافت فکری مردم شهر رشت را با مردم قروه بسیار نزدیک دانست و یادآور شد: مجموعه مدیریت شهری قروه امروز می تواند با برنامه ریزی مدون ۵ یا ده ساله ضمن بهره برداری از تجارب مدیران شهری رشت نسبت به افزایش جاذبه های شهر قروه اقدام نمایند.

 

گفتنی است در این نشست شهردار و اعضای شورای شهر قروه نیز به بیان نقطه نظرات، چالشهای موجود در زمینه توسعه شهری ، مشکلات پسماند، جذب سرمایه گذار و گردشگر و… پرداختند.

 

شایان ذکر است که شهردارو اعضای شورای شهر قروه در طی دو روز اقامت خود در شهر رشت از حوزه های مختلف شهرداری و نقاط دیدنی شهر دیدن خواهند کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو + پانزده =