تحقق وعده دولت سیزدهم با افتتاح تصفیه خانه فاضلاب زندان لاکان

0 14

وعده نماینده عالی دولت در گیلان مبنی بر افتتاح تصفیه خانه فاضلاب زندان لاکان رشت صبح امروز (یکشنبه) در پنجمین روز از هفته دولت محقق شد.

عصر کاسپین/ اسدالله عباسی در حاشیه مراسم افتتاح تصفیه خانه فاضلاب زندان لاکان رشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اجرای مصوبات سفر رئیس جمهوری به گیلان از اولویت‌های مسئولان این استان بوده و به صورت جهادی و میدانی مورد پیگیری قرار دارد.

وی با اشاره به اهمیت رفع آلودگی دو رودخانه گوهررود و زرجوب، افزود: بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب زندان لاکان رشت که در بازه زمانی چهارماهه اجرا شد، در راستای احیای این دو رودخانه است.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه تصفیه فاضلاب زندان لاکان با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان اجرا شده است، افزود: گابیون بندی حاشیه دو رودخانه گوهررود و زرجوب، ایجاد فضای سبز و نیز کاشت محصولات باغی، بخشی از اقدامات در دست اجرا برای مدیریت بستر دو رودخانه و نیز اشتغالزایی زندانیان است.

استاندار گیلان ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب زندان لاکان رشت را ۶۰۰ متر مکعب در روز اعلام کرد و گفت: اجرای این پروژه به منظور تصفیه خروجی فاضلاب زندان لاکان بوده و می تواند بخشی از مشکلات زیست محیطی رشت را حل کند.

دکتر عباسی با اشاره به اجرای پروژه تصفیه خانه شیرابه زباله سراوان، بیان کرد: پروژه احداث تصفیه خانه فاضلاب در بیمارستان های رشت با حداکثر ظرفیت ممکن نیز در حال اجراست و به زودی به بهره برداری می رسند.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: حفظ محیط زیست باید جزو اولویت اصلی مسئولان و مردم باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده + 18 =