دغدغه ما رفاه حال شهروندان محله سرچشمه و تکمیل عملیات جدولگذاری و حاشیه سازی

0 16

با دستور سید مجتبی خدمت بین دانا سرپرست شهرداری رشت، مدیریت شهری برای سرعت بخشیدن به روند اجرای پروژه‌های عمرانی نظیر جدولگذاری و اصلاح هندسی خیابان ۳۵ متری سرچشمه، اجرای پروژه‌های بازآفرینی اولویت‌دار نظیر مرمت بام ساختمان ساعت تمهیدات ویژه‌ای در دستور کار قرار گرفت.

 

 عصر کاسپین/ در حوزه پیگیری پروژه‌های عمرانی و با توجه به تاکیدات مداوم سید مجتبی خدمت بین دانا سرپرست شهرداری رشت جهت تسریع در عملیات اجرایی پروژه‌ها، تکمیل پروژه خیابان ۳۵ متری سرچشمه واقع در منطقه سه شهری در دستور کار قرار گرفت و بنابراین دستور قرارشد تا جهت رفاه حال شهروندان و رفع دغدغه مندی در تردد این مسیر در اسرع وقت مراحل جدولگذاری و انجام اصلاحات هندسی حاشیه این خیابان به محض مساعد شدن هوا در یکی دو روز آینده توسط مدیریت منطقه سه پیگیری گردد.

 

روان‌سازی ترافیک در منطقه مذکور و تعریض و احداث یک باند جدید در این محدوده از جمله اهداف مهم شهرداری رشت در اجرای پروژه احداث خیابان ۳۵ متری سرچشمه محسوب می‌شود که در دوره های پیشین می بایست عملیات اجرایی آن با سرعت بیشتری صورت می گرفت اما به کندی پیش رفت و پیشرفتی نداشت و از مساعد بودن هوا به نحو احسنت استفاده نگردید که با تاکید سرپرست شهرداری رشت مراحل اجرای آسفالت آن صورت پذیرفت ومراحل تکمیل خیابان سرچشمه در راستای جدول گذاری و حاشیه سازی در دستور کار فوری شهرداری منطقه سه قرار گرفت.

 

ضمنا همانطور که در افتتاح فاز اول این پروژه وعده داده شد در جهت ایمن سازی خیابان با عقد قرارداد با شرکت مورد نظر طی هفته گذشته عملیات خاکبرداری و ایجاد دیوار حائل آغاز گردید اما متاسفانه باربارش باران مواجه گردید که مسائل عنوان شده در فضای مجازی ناشی از خاکبرداری توسط بیل مکانیکی پیمانکار فوق الاشاره برای اجرای پی دیوار حائل به عرض ۳ متر میباشد و ارتباطی با آسفالت اجرا شده خیابان سرچشمه ندارد بدیهی است پس از اجرای دیواره بلافاصله نسبت به اجرای پیاده رو اقدام خواهد گردید و ظرف هفته های اینده فازدوم نیز تکمیل و به بهره برداری میرسد و دغدغه شهروندان و مخصوصا اهالی این منطقه مرتفع خواهد شد.

 

 

 

شهرداری رشت همچنین در حوزه انجام تعهدات خود جهت بازسازی ساختمان‌های تاریخی شهر، فرآیند مرمت بام ساختمان ساعت به مساحت ۸۰۰ متر مربع را در فاز اول در دستور کار قرار داده و بر این اساس کلیه اقدامات مرمتی آن توسط سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت و زیرنظر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان انجام می‌گیرد.

 

پروژه بازسازی بام ساختمان ساعت باید شش ماه گذشته شروع می‌شد اما بنا به دلایل مختلفی زمان برای آن از دست رفت و اگر در این بازه زمانی شهرداری رشت نسبت به شروع عملیات بازسازی بام اقدام نمی‌کرد ممکن بود ترمیم عمارت ساعت حتی تا پایان سال جاری هم امکانپذیر نباشد که در این‌صورت و با بارش برف سنگین احتمال تخریب این سازه تاریخی وجود داشت.

 

به همین علت و با وجود اینکه در روزهای اخیر شهر رشت بارانی بود اما عملیات سربندی متوقف نشد و هنوز هم ادامه دارد از طرفی با تمهیداتی که به عمل آمده به ساختمان ساعت هیچگونه آسیبی وارد نیامد.

 

لازم به ذکر است با توجه به اهمیت بالای کار و دستور سرپرست شهرداری رشت، نیروهای خدمات شهری و سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت مدت ۷۲ ساعت به صورت شبانه‌روزی و در سه شیفت کاری مشغول فعالیتند بنابراین تا چند روز آینده فرآیند سربندی ضلع سمت چپ ساختمان شرقی به اتمام می‌رسد.

 

 

 

 

علاوه بر پیگیری مستمر عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی و مرمتی سرپرست شهرداری رشت برخی موارد در حوزه فضاسازی شهری را نیز مورد تاکید و پیگیری قرار داد که از جمله رفع نقص میله اهتزاز پرچم بزرگ جمهوری اسلامی در منطقه چهار شهری روبه‌روی بیمارستان قائم می باشد که این روزها به علت بارش باران و وزش باد شدید دچار پارگی و میله اهتزاز آن هم با مشکل ساختاری و فنی مواجه شده است که همین امر موجبات نشر یکسری اخبار در رسانه‌ها مبنی بر نوع عملکرد شهرداری در این حیطه را به دنبال داشت.

 

این در حالی است که به علت ارتفاع بسیار زیاد میله اهتزاز این پرچم امکان تعویض آن بدون وجود جرثقیل ۱۰۰ تنی که تنها یک دستگاه از آن در استان وجود دارد محال می باشد این در حالی است که سازمان سیما منظر شهری با جرثقیل ۶۰ تنی موجود که دسترس بود چندین مرحله اقدام نمود که متاسفانه امکان پذیر نبوده و نتیجه ای حاصل نگردید ضمن اینکه شهرداری با سازنده میله پرچم اهتزاز نیز هماهنگی‌های لازم را انجام داد‌ تا در راستای رفع نقص میله پرچم اقدامات لازم هرچه سریعتر صورت گیرد.

 

سرپرست شهرداری رشت با توجه به موارد مذکور دستور ویژه به سازمان سیما منظر شهری در خصوص هماهنگی های لازم با شرکت سازنده در اراک جهت رفع نقص فنی میله اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی داده تا در اسرع وقت مشکل ساختاری آن رفع گردد.

 

در پایان لازم است به شهروندان فهیم شهر رشت خاطرنشان کرد ؛ در پروژه های عمرانی و شهری چنین مواردی تا تکمیل نهایی پروژه طبیعی می باشد و جای هیچ گونه نگرانی نیست و ظرف چند روز اینده با تلاش وافر وشبانه روزی همکاران شهرداری نواقص موجود مرتفع می گردد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج + 8 =