دکتر علی باستی: فصل جدیدی از رویدادهای عرضه و تقاضا با رویداد تانا در گیلان آغاز شد

0 14

برگزاری نخستین رویداد تانا در استان گیلان در حوزه کشاورزی با محورهای شیلات، گیاهان دارویی، ابریشم و لبنیات

عصر کاسپین/ پنجمین رویداد تانا کشور (توسعه اکوسیستم نوآوری استان‌ها) به میزبانی استان گیلان برگزار شد

مجری این رویداد کارگزاران شبکه فن بزار ملی ایران بود و با حضوردکترمصطفی صفدری مشاور معاون فناوری و نوآوری وزارت عتف ، دکترمحمداسحاقی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان و دکترعلی باستی رییس پارک علم فناوری گیلان در سالن پارک علم و فناوری استان برگزار شد.

دراین رویداد صاحبان ایده درحضور داوران و روسای دستگاه‌های اجرایی مرتبط و مدیران و کارشناسان راهکارهای خود را ارائه دادند.

دکترعلی باستی رییس پارک علم و فناوری گیلان درابتدای این رویداد ضمن خیر مقدم به میهمانان با اشاره به جزئیات برگزاری رویداد تانا، اظهارکرد : تانا یا رویداد توسعه اکوسیستم نوآوری استان‌ها بستری مناسب برای توسعه زیست بوم فناروی و نوآوری هر استان به سوی توسعه خلاق و ارزش آفرینی است که در سال «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» با ابتکار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همت پارک های علم و فناوری کشور و با حمایت و هم افزایی شرکت‌های پیشرو، مسیر توسعه فناوری و نوآوری کشور را هموار می‌سازد.

وی افزود: این رویداد مشکلات و نیازهای چهار حوزه اقتصادی از جمله کشاورزی ، محیط زیست، صنایع خلاق و صنعت را جمع‌آوری می نماید و پیشنهادات و ازر راهکارهای نوآورانه و خلاقانه برای این موضوعات حمایت می نماید.

دکتر باستی رییس پارک علم و فناوری گیلان گفت : از ابتدای سال قانون جهش تولید دانش بنیان از سوی وزارت علوم ابلاغ شده که در استان ها با رویداد تانا که توسعه اکوسیستم نوآوری است این قانون دنبال می شود و امروز برگزاری نخستین رویداد تانا در استان گیلان در حوزه کشاورزی با محورهای شیلات، گیاهان دارویی، ابریشم و لبنیات است که در این رویداد برای نیازهای فناور در صنایع کشاورزی با کمک شرکت های فناور راه حل صورت می گیرد تا شبکه راه حل اتفاق بیفتد .

وی با بیان اینکه در این رویداد نسل جدید رویداد عرضه و فناوری ارائه می شود ، افزود : در این نسل حل مشکل مهمترین مسئله است.

وی بااشاره به شرایط حضور دراین رویداد، اظهار کرد: اشخاص حقیقی و حقوقی، فناوران و صاحبان ایده ازجمله دانشجویان، اساتید، شرکت‌های دانش‌بنیان، صاحبان صنایع، کارگاه‌های تولیدی و سایر افراد در این رویداد شرکت دارند و می توانند مشکلات و مسائل در حوزه‌های مورد اشاره را شناسایی و راه‌حل پیشنهادی خود را ارائه دهند و براساس مفید و راهگشا بودن راه‌حل مذکور از آن‌ها حمایت می شود .

رییس پارک علم و فناروی گیلان با اشاره به تسهیلات مالی و حمایت هایی که به صاحبان ایده‌های برگزیده ارائه خواهد شد، اظهار کرد: به برگزیدگان این رویداد تسهیلات در گردش تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان و ۷۰ میلیون تومان حمایت سازمان بسیج مهندسین استان گیلان و هولدینگ پیشگامان جهت تولید نموه اولیه، برای رشد و شکوفایی ایده‌ برگزیدگان پرداخت می شود و تا سقف ۵۰ میلیون تومان نیز خدمات کارگزاری فناوری برای طرح های برگزیده از سوی کارگزار شبکه فن بازار ملی ایران در استان در نظر گرفته شده است.

در این رویداد ۴۰ طرح در ۴ حوزه مذکور واصل شد که از این تعداد ۱۴ طرح پیش رویداد داشتند که ۱۱ طرح برای ارائه در روز رویداد برگزیده‌ شدند. که امروز یک قرارداد تولید قلم و نهال توت با دانشگاه گیلان منعقد و در قرارداد یک هکتار زمین در اختیار مرکز فناور قرارگرفت. با توجه به برنامه ریزی انجام شده ۶ قرارداد قطعی دیگر نیز طی هفته های آینده در محل آستانداری گیلان به امضا خواهد رسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده − 11 =