رونق اقتصاد گیلان و منطقه پس از تکمیل راه آهن رشت- کاسپین

0 28

نشست مشترک مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با مدیر حوزه طرح های شرکت ساخت و توسعه کشور در استان گیلان برگزار شد.

عصر کاسپین/ در این نشست، عیسی فرهادی با محمد پردل نژاد در خصوص مباحث زیرساختی و‌توسعه و تکمیل راه آهن رشت- بندرکاسپین دیدار و گفت و گو کرد.

در ابتدای این دیدار، عیسی فرهادی با تاکید بر نقش منطقه آزاد انزلی در اتصال کریدور شمال و جنوب، از نزدیکی این منطقه‌ی بندری و استراتژیک به بازارهای جهانی و منطقه اوراسیا خبر داد و گفت: بندر کاسپین جزو بنادر نسل سوم دنیاست که اسکله‌های آن بر اساس استانداردهای روز دنیا طراحی شده که از جمله اهداف آن حمل و‌نقل کالاهای ترانزیتی و کانتینری، حمل مواد سوختی و بار و مسافر و توسعه صنایع دریایی وابسته است.

فرهادی افزود برای تکمیل باقیمانده طرح راه آهن رشت به کاسپین باید تلاش و حرکت جهادی انجام داده تا موجب رونق صادرات و واردات کالا با کریدور شمال- جنوب و توسعه روابط با کشورهای اوراسیا و در نهایت اروپا شویم.

در ادامه این دیدار که محمدباقر فاتحی معاون فنی و زیربنایی سازمان نیز حضور داشت، محمد پردل‌نژاد، گفت: پروژه راه آهن رشت- کاسپین به عنوان حلقه مفقوده زنجیره تأمین کالا و توسعه اقتصادی منطقه با اتصال ایران به کریدور شمال- جنوب محسوب می‌شود و قطعا با تکمیل و تسریع این پروژه شاهد رونق گرفتن اقتصاد منطقه خواهیم بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 − 1 =