صنایع پلیمر از بزرگترین ظرفیت‌های حضور رقابتی کشور در اقتصاد جهانی/ لزوم حمایت از صنایع پیشرو در ایجاد اشتغال پایدار

0 9

فرماندار رشت با اشاره به سهم بالای صنعت پلیمر از مجموع فعالیتهای صنعتی و تولیدی، اظهار داشت: با توجه به توانمندی در تامین مواد اولیه و نیروی انسانی نوآور، صنایع پلیمر از بزرگترین ظرفیت‌های حضور رقابتی کشور در اقتصاد جهانی به شمار می رود.

عصر کاسپین/ حمیدرضا امام پناهی در ادامه سلسله بررسی‌های میدانی مشکلات واحدهای تولیدی شهرستان، در بازدید از شرکت صنایع ورق ایران فعال در زمینه تولید انواع ورق های پلاستیکی مستقر در شهر صنعتی رشت، تاکید کرد: با حمایت از ظرفیت های بالایی که برای گسترش صنایع پلیمر متصور است، می توان ضمن افزایش توان تولید کشور، جذب مشتریان قابل اطمینان و امکان رشد تجارت خارجی؛ گام‌های بلند و موثری در پیوند تولید و اشتغال آفرینی برداشت.

امام پناهی با اشاره به تلاش شرکت‌های بزرگ خارجی برای انحصار علم و ممانعت از دستیابی سایر کشورها به فناوری‌های روز خاطرنشان کرد: باید در سال (تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین) با استفاده از نوآوری فکر جوان و توانمند سازی شرکت های دانش بنیان در زایش از درون علم، از ظرفیت‌های بسیار صنایع پلیمر کشور برای حضور رقابتی در اقتصاد جهانی بهره برد.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با یادآوری پیوند این صنعت با سایر فعالیت‌های صنعتی، پلیمر را از جمله صنایع اصلی و مهم کشور معرفی و بر لزوم حمایت دستگاه ها از صنایع پیشرو که نقشی موثر در رونق اقتصاد و تولید و ایجاد اشتغال بر عهده دارند، تاکید کرد.

 وی با اشاره به اهمیت فاصله گرفتن از زنجیره خام‌فروشی به عنوان آسان ترین راه کسب درآمد، بالا بردن ظرفیت تولید محصولاتی با قابلیت رقابت تجاری و ثروت آفرینی را امری ضروری در شکست تهدیدات اقتصادی دانست.

فرماندار رشت در این بازدید ضمن گفتگو با مدیران و پرسنل شاغل در این واحد تولیدی و احصاء مشکلات، خواستار پیگیری های لازم برای رفع موانع طرح توسعه این شرکت توسط دستگاه های مربوط گردید.

گفتنی است شرکت صنایع ورق ایران با به کارگیری ۲۰۰ نفر نیروی کار، در زمینه تولید ورق های پی وی سی، پلیمری، پروفیل های دکوراتیو و تولید، فروش و توزیع مواد اولیه و دیگر محصولات پلیمری در بازارهای داخلی و خارجی؛ در سه شیفت کاری فعال میباشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت + 5 =