رونمایی از پروژه هویت دیداری بندر کیاشهر/ هدف این دست پروژه‌ها؛ مردمی‌سازی برندینگ و تعریف فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری

0 9

«مرتضی عاطفی» شهردار بندرکیاشهر در مراسم رونمایی از پروژه هویت دیداری بندر کیاشهر توضیح داد: مدیریت شهری قصد دارد با مشارکت نخبگان و جامعه دانشگاهی و علمی گامی راهبردی در حوزه مردمی‌سازی برندینگ و تعریف فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری برای بندر کیاشهر بردارد.

عصر کاسپین/ همزمان با رونمایی از پروژه هویت دیداری بندر کیاشهر که با بهره‌گیری از اسناد تاریخی و کتب قدیمی نگاشته شده در مورد گیلان و بندر کیاشهر و با استفاده از بیش از هزار تصویر از گذشته و شکوه این بندر، برپا شده است، مدیریت شهری درصدد است تا با مشارکت نخبگان، جامعه دانشگاهی و علمی گامی راهبردی در حوزه مردمی‌سازی برندینگ و تعریف فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری برداشته شود.

«مرتضی عاطفی» شهردار بندر کیاشهر در مراسم رونمایی از این پروژه با بیان اینکه برای موفقیت در حوزه برندینگ شهری ابتدا باید نسبت به ترویج برند در میان مردم اقدام کرد افزود: تا زمانی که مردم برند را از آن خودشان ندانند، با آن ارتباط ذهنی برقرار نکرده و در زندگی روزمره خود با آن ارتباط نداشته باشند هیچ دستاوردی در این راستا عاید شهر نخواهد شد.

حاتم پورباقری رئیس شورای اسلامی بندر کیاشهر نیز در همین راستا عنوان کرد؛ نه تنها در حوزه برندینگ بلکه متاسفانه در طول سنوات گذشته ظرفیت‌ها و داشته‌های بندر کیاشهر کاملا مغفول مانده و هیچ استفاده و بهره‌برداری از آن در راستای توسعه و پیشرفت این خطه به عمل نیامده است.

محمد جانعلی‌پور عضو دیگر شورای اسلامی هم معقتد است با این کار یعنی با فعالیت راهبردی و استراتژیک در حوزه برندینگ، فرصت و بستری فراهم می‌شود تا رغبت سرمایه‌گذار برای ورود به بندر کیاشهر مهیا شده و سرمایه به سمت این شهر ساحلی هدایت شود.

دکتر مسعود موسوی مدیرعامل کارخانه نوآوری و خلاقیت استان گیلان هم در حاشیه این مراسم با تاکید بر اینکه بندرکیاشهر نیازمند یک طرح جامع توسعه اقتصادی و بطور خاص در حوزه گردشگری است بیان داشت: تا زمانی که سند بالادستی تدوین نشود عملا راهکارهایی که باید در پیش بگیریم ما را به سمت آزمون و خطا هدایت می‌کند.

مدیرعامل کارخانه نوآوری و خلاقیت استان گیلان، تقویت انگیزه‌های درونی و حس علاقه مردم با استفاده از برندینگ را مورد توجه قرار داد و گفت: به طور مثال وقتی از برند خاویار و پرورش ماهیان خاویاری بندر کیاشهر صحبت می‌کنیم می‌بینیم که این مؤلفه‌ها هیچ اثری در زندگی مردم این شهر بندری نداشته است.

دکتر باغبان کارشناس و فعال بخش خصوصی نیز در همین ارتباط، پرورش ماهیان خاویاری، شیلات، موقعیت جغرافیایی، گردشگری و حتی دلتای سفیدرود را عناصری که می‌توانند در حوزه برندینگ به تنهایی برای بندر کیاشهر آورده داشته باشند خواند و افزود: برای کار در حوزه برندینگ ابتدا باید اقداماتی را در سطح شهر از طریق مبلمان شهری نصب و جانمایی المان‌ها و گرافیک محیطی انجام داده شود، سپس در مرحله بعد وارد فاز مردمی‌سازی آن شویم.

با توجه به موارد اشاره شده و گام نخستی که مدیریت شهری برداشته است باید گفت، نگاه راهبردی در توسعه برندینگ اهمیت بسیار زیادی داشته و بدون شک نوع فعالیت در این حوزه و دیپلماسی اقتصادی که بندر کیاشهر می‌خواهد در سطوح ملی و بین‌المللی از خود بروز دهد روی مؤلفه‌هایی مانند جذب گردشگر داخلی و خارجی و همچنین جذب منابع و اعتبارات برای این منطقه تاثیرگذار خواهد بود که این امر از اهمیت رویکرد استراتژیک شورای اسلامی شهر و شهرداری بندر کیاشهر حکایت دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 − یک =