نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل: تمامی تلاشم بر این است که پیگیر و پاسخگو باشم

0 81

رسول فرخی میکال نماینده مردم لاهیجان وسیاهکل در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد: پیدا کردن نقاط قوت و ضعف و فرصت ها و تهدیدهای دو شهرستان لاهیجان و سیاهکل از اولویت های مهم من بود.

عصرکاسپیننماینده مردم لاهیجان و سیاهکل ، موضوع درمان دوشهرستان را یکی از اولویت ها دانست و بیان کرد:
بر اساس اسناد توسعه دو شهرستان قرار بر این بود که برای هر شهرستانی بر اساس چشم انداز ۱۴۰۴ دو بیمارستان تجهیز و بیمارستان جنرال تاسیس شود که متاسفانه اتفاق نیفتاد و دو بیمارستان تلفیق شد که در حال حاضر مشکلات بیمارستان پیروز تا حدودی حل شده و حوزه درمان شهرستان فعلا در وضعیت مناسب قرار دارد و همچنین در بخش خصوصی برای بیمارستان‌میلاد تسهیلاتی اخذ شده است .

اولین دستگاه MRI که وارد استان شود متعلق به لاهیجان خواهد بود

وی خاطر نشان کرد : بحث کلینیک تخصصی دندانپزشکی و سایر مواردی که شهرستان نیاز دارد در حال پیگیری است .اخیرا دستوری از وزیر بهداشت صادر شده که اولین دستگاه MRI که وارد استان شود متعلق به لاهیجان خواهد بود. در شهرستان سیاهکل نیز در زمینه درمانی و بیمارستان تحولات خوبی صورت گرفته است.دیلمان نیز یک مرکز بهداشت فرسوده ای داشت  و دستور بیمارستان محلی را در زمان وزیر پیشین اخذ کرده ایم و منتظر موافقت اصولی هستیم.در بخش خصوصی برای بیمارستان میلاد نیز تسهیلاتی اخذ شده است و انشاالله در زمینه ایجاد بیمارستان قلب نیز اقداماتی صورت خواهد گرفت چون حق  شهرستان لاهیجان است .

پروژه میدان گیل لاهیجان ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

رسول فرخی با اشاره به پروژه ساخت میدان گیل لاهیجان گفت :
متاسفانه پروژه میدان گیل به حال خود رها شده بود و در ابتدای ورود بنده به عرصه نمایندگی شهرستان ، به این امر واقف شدم که باید پیگیر اعتبارات احداث این پروژه باشم و الحمدالله پیگیری ها انجام شد و حدود ۱۰۰ میلیاردتومان اخذ شد و هم اکنون این پروژه ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .
وی افزود : راه بازکیاگوراب به سیاهکل یکی از راه‌های بسیار استراتژیک است و چون اعتبارات دولتی کفاف اجرای این پروژه را نمی داد ناگزیر از طریق ماده ۵۶ دستگاههای اجرایی و بانک ها را مجاب کردیم و

۲۷۰ میلیارد تومان از سال ۹۹ تا به امروز به بار نشسته است و تنها نیازمند تضمین دولت برای بازپرداخت این تسهیلات می باشد.

جاده سیاهکل به دیلمان که یکی از جاده های مهم در زمینه گردشگری نیز می باشد با توجه به مشکلاتی که به جهت وجود کارخانه سیمان در این منطقه موجود است ،پیگیری هایی صورت گرفت واعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ برای پروژه راه در نظر گرفته شد و پیمانکار در حال فعالیت است.

ایمن سازی اتوبان سنگر – سیاهکل با ایجاد زیر گذر و روشنایی

نماینده مردم شهرستان لاهیجان و سیاهکل در ادامه در زمینه جاده سنگر-سراوان- سیاهکل گفت : متاسفانه این جاده به نام اتوبان اما به قتلگاه تبدیل شده است که امروز تبدیل به یک جاده اصلی شده و اخیرا مسوولان را مجاب کردیم تا دستور ایجاد روشنایی این محور و زیر گذر را صادر کنند تا بخشی از مشکلات این جاده حل شود و متاسفانه جاده ای ست که بیشترین تلفات را داده است.

وی با اشاره به نامطلوب بودن جاده هایی روستایی لاهیجان در گذشته عنوان کرد :روستاها دارای جاده های نامطلوب بود و برازنده این شهرستان و شهر لاهیجان به عنوان عروس شهرهای گیلان نبود. مستحضرید که اعتبارات جاده های روستایی  استانی و به صورت قطره چکانی است. پیگیری های متفاوتی تحت عناوینی نظیر  راههای شریانی و راههای غیر فرعی با مسوولان مذاکراتی داشتیم تا بتوانیم اعتبارات ملی خوبی اخذ کنیم  و خوشبختانه در خصوص جاده دریا رودبنه و زمیدان که جز مطالبات مردم بود را اعتبار ملی گرفتیم که ان شاءالله آسفالت آنها انجام خواهد شد.

فرخی در خصوص احداث مجتمع فرهنگی در لاهیجان گفت: قریب به ۲۰ سال پروژه مجتمع فرهنگی بلاتکلیف مانده بود و متاسفانه فرهنگی ترین شهرستان گیلان از نظر داشتن یک مجتمع فرهنگی مغفول مانده بود، با پیگیری های انجام شده اعتباراتی برای این پروژه در نظر گرفته شده است که در دستور کار تکمیل قرار دارد و پیگیری های ما در این زمینه باید جهادی باشد.

برگزاری دو همایش فرهنگی بزرگ در شهرستان لاهیجان
وی با اشاره به دیگر اقدامات فرهنگی در دو شهرستان لاهیجان و سیاهکل اضافه کرد :هر جامعه ای باید شناخت دقیق از تاریخ خود داشته باشد و اگر اینگونه نباشد آن جامعه نمی تواند به سمت توسعه گام بردارد. تشکیل همایش و گنگره حکومت آل بویه در دستور کار قرار گرفته است همچنین شناخت مفاخر لاهیجان و سیاهکل نیز در دستور کار قرار دارد و همایشی برگزار خواهد شد و از این عزیزان تقدیر می شود تا مردم مفاخر را بشناسند و اعتباراتی نیز برای این دو همایش در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم شهرستان لاهیجان و سیاهکل همچنین به سایر پیگیری های صورت گرفته اشاره این موارد را بر شمرد، وی افزود: بحث پژوهشکده هواشناسی در شهرستان لاهیجان با کمک دانشگاه آزاد لاهیجان، ایجاد دو دانشگاه در دیلمان ،موضوع آب شرب و آب کشاورزی در دستور کار قرار دارد .

وی  با اشاره به افزوده شدن مشکلات حوزه پسماند و دغدغه های مهم این بخش ، گفت:عدم توجه به توسعه پایدار ، نداشتن الگوی صحیح مصرف عواملی هستند که معضل پسماند در استان و کشور را با چالش مواجه کرده اند و باید به دنبال راهکار اساسی در این بخش باشیم.

وی در ادامه در زمینه آب شرب عنوان کرد: در حوزه آب شرب ،حوزه برخورداری از آب شرب ۷۷ درصد است و این در حالی است که میانگین کشوری ۷۵ درصد می باشد ، از سوی دیگر در ۷۰ روستا در شهرستان لاهیجان و ۶۵ روستا در سیاهکل با تنش آبی مواجه هستند و متاسفانه برخی شاخص سازی ها سبب می شود که ما نتوانیم از منابع اعتباری برخوردار شویم. اخیرا پیگیری هایی از سوی بنده و درخواست از وزیر مربوطه صورت گرفته تا این معضلات بخش آب مرتفع شود .

وی اذعان داشت: یکی از مسائل مهم و حساس این حوزه انتخابیه مساله آبندان ها است، اعتقاد دارم با لایروبی انهار و ایجاد آبندان های جدید با جدیت انجام شود تا استفاده از سد سفیدرود به حداقل برسد . چون رودخانه سفیدرود با توجه به سدهایی که در بالادست احداث شده و کمبود بارش ،جوابگوی مزارع استان ما نیست.در این حوزه ( لایروبی و احداث آبندان ها ) اعتبارات خوبی تخصیص داده شده و انشاالله در سال زراعی آینده مشکلی نداشته باشیم.

وی افزود : در شهرستان سیاهکل دو سد دیسام ،شمرود قرار بود که احداث شود و با پیگیری های انجام شده ، دستور تخصیص اعتبار مطالعات برای احداث سد شمرود صادر شده است و در منطقه دیلمان اتفاقات مبارکی رخ خواهد داد.

وی در خصوص ارتباطات و فناوری در دو شهرستان لاهیجان و سیاهکل گفت : ۴ شاخه آنتن در منطقه دیلمان به بهره برداری رسید ،سه شاخه در شهرستان سیاهکل نصب شده و سه آنتن در دستور کار و سه شاخه نیز در شهرستان لاهیجان نصب شده اند و سه مجوز نصب در رشهر لاهیجان اخذ شده که شهرداری باید همت کند تا جانمایی این آنتن ها صورت گرفت و ان شاالله تا نیمه نخست سال ۱۴۰۲ ، شاخص ارتباطات سیار این حوزه انتخابیه به ۸۰ درصد خواهد رسید .

فرخی در خصوص حوزه ورزش شهرستانهای لاهیجان و سیاهکل عنوان کرد : این دو شهرستان نیازمند زیر ساخت ها، زمین های استاندارد فوتبال و چمن هستند که از وزیر ورزش و جوانان در این خصوص برای ایجاد ۱۴ زمین ورزشی مجوز و دستور اخذ کرده ام.

وی در پایان گفت : در خصوص پیگیری مشکلات حوزه انتخابیه خود با احدی تعارف ندارم اما از مجرای قانونی ،تذکر در مجلس و به وزرا موارد خود را مطرح می کنم. با توجه به مسؤولیتی که دارم باید پاسخگو باشم و تمامی تلاشم بر این است که پیگیر و پاسخگو باشم .

در این جلسه، نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل به سوالات خبرنگاران با ارائه مستندات پاسخ داد. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 4 =