۷ درصد کل پاداش اختصاص یافته به مشترکین برق کشور برای مشترکان گیلانی است

0 11

محمدتقی مهدیزاده مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با حضور در برنامه رادیویی دریچه به سوالات مطروحه پاسخ داد و برنامه های این شرکت برای گذر از پیک تابستان را تشریح کرد.

عصر کاسپین/ وی گفت: نگاه وزیر نیرو و مدیران ارشد شرکت توانیر و به طبعیت از آنها رویکرد موجود در توزیع برق گیلان از ابتدای سال اهمیت دادن به معیشت مردم، رونق تولید در صنایع و عدم خاموشی برق حتی برای کوتاه مدت بوده است.

مدیرعامل توزیع برق گیلان تاکید کرد: با یک نگاه ویژه تابستان و فصل پیک را آغاز کردیم و این شامل مشوق محوری و برنامه محوری برای موفقیت در اجرای سیاست ها بوده است.

مهدیزاده گفت: از آغازین روز سال و در ایام نوروز برنامه های گذر از پیک را آغاز کردیم که از جمله مهمترین آنها می توان به احقاق حق مردم گیلان و کاهش میزان سهمیه خاموشی استان ( ابلاغی از دیسپاچینگ ملی) که در سالیان گذشته عدد خیره کننده ای بود اشاره کرد.

وی افزود: ۷۶ درصد مشترکین استان خانگی هستند و همراهی بسیاری خوبی در حوزه مدیریت مصرف داشتند به گونه ای که گیلان ۳.۵ درصد کل مشترکان برق کشور را دارد اما ۷ درصد کل پاداش اختصاص داده شده به خوش مصرفی و رعایت الگوی مصرف مربوط به مشترکین گیلانی است.

مدیرعامل توزیع برق گیلان تصریح کرد: بیش از ۷۵۰ هزار مشترک استان شامل دریافت پاداش شدند و بیش از  ۳۵ میلیارد تومان پاداش در قبوض برق آنها اعمال شده است.

وی به مشوق های بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: این مشترکان می توانند با عدم استفاده از برق چاه‌های کشاورزی به مدت ۵ ساعت در بازه زمانی ۱۲ تا ۱۷ (که در تفاهم‌نامه همکاری درج می‌شود) و انتقال زمان آبیاری به ساعات دیگر، از برق رایگان در مابقی ساعات شبانه روز استفاده کنند.

مهدیزاده با اشاره به سختگیری شدید اعمال شده در حوزه ادارات، اظهار کرد: برق حدودا ۸۰ اداره استان قطع و بالغ بر ۴۰۰ مورد اخطار برای ادارات ثبت شد و در این زمینه همکاران با رصد، کنترل و پیگیری به ادارات اخطار صادر میکردند و اگر بعد از دو بار رعایت لازم صورت نمی‌گرفت، برق اداره موردنظر قطع می‌شد.

وی به برگزاری جلسات متعدد هم اندیشی با صنایع استان اشاره و خاطرنشان کرد: در حوزه صنایع امسال به جای تعطیلی روز جمعه، آن را به وسط هفته انتقال دادیم و این باعث شد بالاترین رضایت به نسبت سنوات گذشته ایجاد شود همچنین در تامین سوخت واحدهای صنعتی دارای دیزل ژنراتور نیز تفاهم نامه ها و اقدامات مثبت بسیار زیادی انجام شد.

مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: این انتظار ایجاد شده است که در سال های آتی نیز با برنامه ریزی و فعالیت های صحیح همین روند پایداری برق ادامه داشته باشد.

وی مطالبی درخصوص پروژه های انرژی نو در کشور و استان ارائه داد و افزود: عمده مصرف نیروگاههای تولید برق از گاز است و امیدواریم همراهی و همکاری مردم در فصل زمستان نیز ادامه داشته باشد تا شاهد هیچ گونه مشکلی در بحث برق و گاز نباشیم.

مهدیزاده در پایان از وفاق، همدلی و همراهی مسئولان گیلان، صدا و سیما و رسانه های استان و مردم شریف برای گذر از پیک تابستان تشکر کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو + 2 =