افزایش ۱۱۱ درصدی ورود گردشگران به منطقه آزاد انزلی

0 5

مهدی کاظمیان سخنگوی سازمان، از افزایش ۱۱۱ درصدی ورود گردشگران به منطقه آزاد انزلی در نیمه نخست سالجاری خبر داد.

عصر کاسپین/ بنابراین گزارش سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی از افزایش ۱۱۱ درصدی ورود گردشگران به این منطقه طی ۶ ماهه امسال نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: در نیمه نخست امسال بالغ بر ۶ میلیون و ۱۰۴ هزار و ۸۵۴ نفر گردشگر وارد منطقه آزاد انزلی شده‌اند.

مهدی کاظمیان گفت: همچنین در این مدت ۵۳۳ گردشگر خارجی به این منطقه سفر کرده اند درحالی‌که سال قبل در این زمان تنها ۶ گردشگر خارجی داشتیم.

وی درصد رشد اقامت گزینی مسافران در منطقه آزاد انزلی را دارای رشد ۱۷۸ درصدی عنوان و اضافه کرد : گردشگرانی که حداقل یک شب منطقه آزاد انزلی را برای اقامت انتخاب کرده اند ۱۴ هزار و ۷۵۸ نفر بودند که این رقم در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ پنج هزار و ۳۰۹ نفر در این منطقه، شب را سپری کردند.

وجود زیرساخت‌های مناسب مانند مجتمع‌های خرید، بزرگترین آکواریوم کشور، اسکله تفریحی مارینا، پارک ساحلی، بازارچه سنتی، مرکز نمایشگاه‌ها و همایش ها ازجمله جاذبه‌های منطقه آزادانزلی است.

سازمان منطقه آزاد انزلی دارای ۱۶۰ واحد تولیدی با میزان اشتغالزایی مستقیم برای حدود چهار هزار نفر در ۲ شهرک صنعتی و خارج از آن است و هم‌اکنون مراحل احداث سومین شهرک صنعتی منطقه در پسکرانه مجتمع بندری کاسپین با مساحت ۵۰ هکتار در دست انجام است که علاوه بر افزایش ۲ برابری وسعت صنعتی منطقه، ضریب اشتغالزایی و واحدهای تولیدی را به چند برابر افزیش می‌دهد.

منطقه آزاد تجاری، صنعتی انزلی، تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه خزر است. قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال – جنوب، دارابودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه، کراسنودسک ترکمنستان، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان، دسترسی از طریق راه های مناسب به بازارهای مصرف کشورهای حوزه قفقاز و آسیای میانه، نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی است.

مزایای قانونی همچون امکان ثبت، مالکیت و مشارکت سرمایه گذاران خارجی تا میزان ۱۰۰ درصد در منطقه، امکان فعالیت بانک ها و موسسات مالی – بیمه ای در این منطقه، معافیت مالیاتی ۲۰ ساله بر درآمد و دارایی از تاریخ بهره برداری هرگونه فعالیت اقتصادی، وحدت مدیریت در ارائه کلیه خدمات به سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی، اقدامات سازمان در خصوص خلق مزایا و معافیت های جدید برای فعالان اقتصادی – تولیدی، فعالیت بورس کالای منطقه، رونق فضای تجاری با اجرای مصوبه کالای همراه مسافر زمینه ساز رونق فضای کسب و کار در محدوده این منطقه شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − یک =