تربیت نیروی انسانی کارآمد، مهمترین هدف در برنامه ریزی های آموزشی و پرورشی/ نقش مکمل اولیاء و مربیان در کیفیت بخشی به آموزش ها و پاسخ به ابهامات دانش آموزان

0 7

فرماندار رشت با بیان این مطلب که تربیت نیروی انسانی کارآمد مهمترین هدف در برنامه ریزی های آموزشی و پرورشی می باشد، خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی درست و تقویت نقش تربیتی مدارس در کمک به شکوفایی قابلیت های درونی دانش آموزان، تهدیدات به فرصت تبدیل خواهد شد.

عصر کاسپین/ حمیدرضا امام پناهی در جلسه صبح امروز (چهارشنبه) شورای آموزش و پرورش شهرستان، ضمن ابراز خوشحالی از بازگشایی دوباره مدارس و آرزوی سالی بدور از تهدید ویروس کرونا و با تبریک هفته پیوند اولیاء و مربیان، گفت: با برجسته شدن نقش خانواده‌ها بخصوص مادران در امر آموزش فرزندان در دوران شیوع همه گیری کرونا، ضروری است تا ارتباط دو سویه خانه و مدرسه بیش از پیش تقویت شود.

وی افزود: جبران عقب‌ماندگی‌های تحصیلی دانش آموزان، تنها با همکاری نزدیک و ارتباط تنگاتنگ اولیاء و مربیان ممکن خواهد بود.

فرماندار رشت با اشاره به اهمیت توجه به تربیت نیروی انسانی کارآمد در تدوین برنامه‌های آموزشی؛ برای استمرار حرکت در مسیر توسعه، خودکفایی و استقلال کشور، اظهار داشت: جمله معروف ” العِلمُ فی الصِّغَرِ کالنَّقشِ فی الحَجَرِ “، نمایانگر اهمیت توجه به آموزش در دوره کودکی و نوجوانی است و این آموزش می تواند طیف وسیعی از مطالب، از جمله نکات تربیتی و پرورشی را در بر گرفته و به تربیت نیروهای فعال و کارآمد منجر شود.

امام پناهی تاکید کرد: در برنامه‌های آموزشی و پرورشی باید با مخاطب شناسی و در نظر گرفتن ویژگی های جامعه هدف، تولید محتوای آگاه ساز نسل دانش آموزی در برابر هجمه فرهنگی و خبری دشمنان مدنظر قرار گیرد.

 نماینده عالی دولت در مرکز استان با بیان این موضوع که دانش آموزان امروز، سرمایه‌های ارزشمند فردای ایران اسلامی هستند و توجه ویژه به آموزش علمی و معنوی آنان ضامن پیشرفت همه جانبه کشور خواهد بود، اظهار داشت: اولیاء و مربیان، نقش مکمل در کیفیت بخشی به آموزش کودکان و نوجوانان و پاسخ به سوالات آنان داشته و می‌توانند با هم افزایی و بیان مستدل داشته ها و دستاورد ها، کمک شایانی به تحقق اهداف آموزشی و تربیتی و مقابله با تحرکات فتنه انگیز دشمنان نمایند.

امام پناهی با یادآوری این نکته که آموزش و پرورش دو روی یک سکه می باشند و غفلت از هرکدام زیانبار خواهد بود، افزود: تمامی مربیان و معلمان، با توجه به رسالتی که در مورد تربیت فرزندان ایران اسلامی دارند؛ باید علاوه بر تدریس و آموزش مباحث تخصصی خود، نسبت به تربیت و پرورش روحی و معنوی نسل آینده احساس وظیفه و اهتمام داشته باشند.

گفتنی است در پایان این مراسم از یکی از فرهنگیان عضو شورای آموزش و پرورش شهرستان، که پس از سال

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شش + هفده =