مقوله ایثار و شهادت در امتداد فرهنگ سرخ شهادت و قیام امام حسین(ع) است/ حمایت و حفظ فرهنگ ایثار و شهادت، وظیفه مهم ما در عصر کنونی است

0 8

نشست مشترکی با حضور دکتر مجید احمدی – مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور شاهد و ایثارگران با دکتر حیدرعلی بالو – سرپرست دانشگاه و  جمعی از معاونین و مدیران ستادی، در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد.

 

عصر کاسپین/ دکتر مجید احمدی – مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی در امور ایثار و شهادت در این نشست، اظهار کرد: بزرگ‌ترین کار دشمن علیه مردم ایران، تشدید تحریم‌ها و فشار اقتصادی نیست، بلکه با استفاده از جنگ نرم، در پی ارزش زدایی و حذف انقلاب فرهنگی و هویت زدایی از جمعیت کشور است.

وی فرهنگ سبز انتظار و فرهنگ سرخ شهادت را تحت ولایت رهبری، دو محور اساسی رشد و تعالی نظام جمهوری اسلامی ایران برشمرد و افزود: مقوله ایثار و شهادت در امتداد فرهنگ سرخ شهادت است که اوج آن را در قیام اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و یاران باوفایش، شاهد هستیم.

مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی در امور ایثار و شهادت به مبحث جنگ شناختی دشمن علیه انقلاب اسلامی و ملت با فرهنگ ایران اشاره کرد و گفت: تنها راه مقابله با این جنگ تمام‌عیار، در پیش گرفتن کار فرهنگی با حفظ روحیه ایثار و شهادت و ایجاد انسجام همگانی در سازمان‌های فرهنگی به‌ویژه دانشگاه‌ها است.

دکتر احمدی بر ضرورت همگرایی و اتحاد در کار فرهنگی و پرهیز از گسست در این جهاد، تأکید کرد و افزود: امروزه تحقق جهاد تبیین در اجتماع تشکل‌ها میسر است و مبانی اعتقادی و روایی اسلامی، عقلی و نقلی نیز تأکید بر همراهی و همگرایی همه‌جانبه در پیشبرد امور دارد.

وی همچنین در ادامه به‌ضرورت تشکیل بانک اطلاعاتی جامع ایثار و شهادت و تدوین شناسنامه خانواده‌های شاهد و ایثارگر تأکید کرد و آن را یکی از  ضروریات نظام اداری و تشکیلاتی دانست.

 

دکتر حیدرعلی بالو – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز  در این نشست با اشاره به جایگاه رفیع فرهنگ  ایثار  وشهادت در فرهنگ ایرانی اسلامی، اظهار کرد: فرهنگ ایثار،  متکی به اشخاص یا ملت خاصی  نیست و تمام دنیا برای ارزش‌های  ایثارگرانه خود، احترام ویژه‌ای قائل هستند.

وی با بیان اینکه در اسلام و فرهنگ ایرانی، ایثار دارای ارزش است، افزود: ملت ایران در دوران دفاع مقدس از گوشه و کنار کشور به نیت و هدف ایثار،  به کشور و ارزش‌های انقلاب اسلامی خدمت کردند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تصریح بر اینکه ملت ایران با فرهنگ ایثار ثابت کرده‌اند که همیشه در کشور کمک‌کننده هستند، گفت: ملت ایران در دوران دفاع مقدس، دوران کرونا و یا  دیگر از ادوار ، شاهد نقش و اثر مثبت فرهنگ ایثار در موفقیت‌ها و پیشرفت‌ها بوده‌اند.

دکتر بالو نقش حاکمیت را در حفظ و اعتلای فرهنگ ایثار، مؤثر توصیف کرد و افزود: وظیفه ما در حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بسیار سنگین است و باید بیشتر به الگوهای این فرهنگ غنی، توجه کرد.

وی گفت: در عصر کنونی، کمک به رشد و پیشرفت ایثارگران و حمایت از ارزش‌های ایثار و همچنین پیشگیری از به خطا رفتن این فرهنگ، از مسؤولیت‌های مهم ما است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین  تعیین چارچوب در بدنه و ساختار تشکیلاتی نظام مبتنی بر ارزش‌های دفاع مقدس را یک اصل دانست و گفت:  تعیین چارچوب با حفظ روحیه ایثارگری ، یک کار بزرگ است و باید بیشتر در خصوص آن فکر و اندیشه شود.

 

گفتنی است در این نشست، دکتر مرتضی فلاح – مشاور اجرایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دکتر فردین مهرابیان – معاون فرهنگی دانشجویی، دکتر کامران عزتی – معاون آموزشی و همچنین جمعی از مدیران ستادی دانشگاه ضمن تبیین و تشریح دستاوردها و توانمندی‌های استان گیلان در زمینهٔ ایثار و شهادت، به بیان اقدامات، گزارش‌ها و پیشنهادات جهت پیشبرد امور این حوزه  پرداختند. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − ده =