افزایش ۵۰ درصدی مصرف داروهای ضد ویروسی/ رفع کمبود گیلان طی روزهای آینده

0 4

سرپرست معاونت درمان علوم پزشکی گیلان، از کاهش موج شیوع آنفلوانزا طی روزهای اخیر خبر داد و خاطرنشان کرد: شاهد افزایش ۵۰ درصدی مصرف داروهای ضد ویروسی و سرم ها و متاسفانه آنتی بیوتیک ها بیش از حد مجاز هستیم.

عصر کاسپین/ دکتر عقیل قلی پور با بیان اینکه در ایام کرونا با قرنطینه های متعددی مواجه بودیم، اظهار کرد: قرنطینه های اجتماعی و اداری و خانگی موجب شده سطح ایمنی افراد پایین بیاید و لذا می توان شیوع بیماری های ویروسی بعد از کرونا را پیش بینی کرد.

وی با اشاره به احتمال شیوع شدید بیماری های ویروسی جدید و آنفلوانزا، تصریح کرد: امسال همین اتفاق افتاده و حتی در سال های قبل از کرونا، چنین شیوع بالایی از بیماری های ویروسی را نداشتیم و آنفلوانزا نیز با شدت بیشتری شیوع پیدا کرده است.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان از کاهش موج شیوع آنفلوانزا طی روزهای اخیر خبر داد و خاطرنشان کرد: شاهد افزایش ۵۰ درصدی مصرف داروهای ضد ویروسی و سرم ها و متاسفانه آنتی بیوتیک ها بیش از حد مجاز هستیم.

قلی پور با بیان اینکه طی چند روز آینده سرم و دارو وارد استان می شود، گفت: عمده مشکل استان در حوزه سرم و آنتی بیوتیک و اسپری تنفسی بوده است که به زودی رفع می شود.

وی در ادامه مهمترین معضل حوزه بهداشت و درمان استان را در ابنیه و ساختمان دانست و بیان کرد: اولویت اول دانشگاه علوم پزشکی گیلان بازسازی و تجهیز بیمارستان های بزرگ است.

سرپرست معاونت درمان علوم پزشکی گیلان، با اشاره به نیاز استان به بیمارستان جنرال ۱۰۰۰ تختخوابی جهت سرویس دهی مناسب به مردم، متذکر شد: در حال حاضر ۲۶۰۰ تخت دولتی و ۱۳۰۰ تخت خصوصی داریم، اما همچنان با کمبود ۱۰۰۰ تختی مواجه هستیم؛ البته مجوزهای لازم جهت افزایش تخت های بیمارستانی گرفته شده و شاهد رفع مشکلات درمانی در بخش دولتی با بیمارستان لاکان رشت خواهیم بود.

وی با اشاره پروژه های نیمه تمام دانشگاه علوم پزشکی گیلان در املش و رضوانشهر ماسال و شفت و…، اضافه کرد: با جذب کادر بهداشت و درمان امیدواریم شاهد بهره برداری مورد نیاز از این پروژه ها باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 3 =