جلوگیری جدی از تخلفات ساختمانی / تمرکز مناطق پنجگانه در حوزه درآمدزایی

0 17

سید امیرحسین علوی شهردار رشت در جلسه شورای اداری با تاکید بر اینکه تحت هیچ شرایطی بودجه‌های عمرانی را صرف مصارف جاری و حقوق و دستمزد نخواهد کرد، گفت: مدیران مناطق تمام تلاش خود را در جهت افزایش درآمد جهت تامین منابع مالی بکار گیرند.

 

عصر کاسپین/ جلسه شورای اداری شهرداری با حضور معاونین، مدیران مناطق پنجگانه، رؤسای سازمانها و دیگر مدیران شهرداری به ریاست سید امیر حسین علوی شهردار رشت برگزار شد.

 

شهردار رشت در این جلسه عنوان کرد: کلیه معاونین، مدیران و همکاران باید در راستای پیشبرد پروژه‌ها و تامین اعتبار تلاش نمایند و از ظرفیت سه نماینده شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی استفاده کنند تا طرحها و پروژه‌های شهرداری با کندی مواجه نشوند.

 

سید امیر حسین علوی خطاب به مدیران مناطق و روسای سازمانهای شهرداری ابراز داشت: انتظار دارم در راستای توجیه شورای اسلامی و فرمانداری در خصوص درآمدهای عمومی، بودجه و شهرسازی همه معاونین و مدیران مشارکت داشته باشند و بودجه واقع بینانه تدوین شود.

 

وی ضمن تاکید ویژه جهت جلوگیری از تخلفات ساختمانی تصریح کرد: امیدواریم در کارنامه سه ماه قبل مناطق موردی از تخلفات ساختمانی وجود نداشته باشد و پس از این هم به هیچ عنوان نباید تحت هیچ شرایطی تخلفات ساختمانی در سطح شهر صورت بگیرد.

 

شهردار رشت با تاکید بر اینکه به هیچ وجه بودجه های عمرانی در شهرداری را صرف مصارف جاری و حقوق و دستمزد نخواهد کرد، افزود: مناطق پنجگانه باید درآمدزایی داشته باشند و در این راه سعی و تلاش بیشتری از خود نشان دهند تا از این طریق حقوق و دستمزد پرسنل هم پرداخت شود.

 

علوی ضمن تاکید بر این نکته که اعتبارات عمرانی صرفا باید صرف پروژه‌های عمرانی و قراردادهای مربوط به آن شود تا شهرداری در حوزه تامین منابع درآمدی با توجه به تلاشی که مناطق خواهند داشت، دچار چالش نشود، اذعان کرد: در حوزه پروژه‌های عمرانی که به چند بخش تقسیم شده اند به هیچ عنوان کوتاه نخواهم آمد و پروژه‌های عمرانی با سرعت هر چه تمام‌تر پیش روند.

 

وی ضمن اشاره به شکایات ماده ۳۸ بدهی تامین اجتماعی، مولد سازی، تملک پروژه‌ها و قراردادهای عمرانی اضافه کرد: معاونان و مدیران باید نسبت به پوشش یکدیگر در واحدها و معاونتها اهتمام داشته باشند و به هیچ عنوان از خود رفع مسئولیت بروز ندهند تا در مدت کوتاهی بتوانیم شاهد اتفاقات خوبی در سطح شهر باشیم.

 

شهردار رشت تشدید نظارت در خلال اجرای پروژه‌های عمرانی را خواستار شد و در خصوص ساختمان شهرداری مرکز که بخشی از آن نیمه کاره است از جمله نمازخانه‌، سالن جلسات، آشپزخانه، سالن نوآوری هم تصریح کرد: لازم است ضمن رایزنی با یک پیمانکار دستمزدی جهت اتمام و تکمیل این نواقص اقدام شود.

 

علوی در مورد تصفیه خانه شیرابه ، مدیریت پسماند، تفکیک زباله از مبدا هم تاکیدات ویژه‌ای داشت و گفت: تعیین تکلیف، اجرا و به سرانجام رساندن این موارد جزو اولویتهای ویژه و اول شهرداری رشت محسوب می‌شوند.

 

وی برگزاری جلساتی ویژه با پیمانکاران پروژه‌های مدیریت پسماند را هم خواستار شد و افزود: تعمیرات پل‌های عابر پیاده مکانیزه و غیرمکانیزه باید هر چه سریعتر در دستور کار قرار گیرد و معاونت عمرانی در بحث احداث پل‌های عابر پیاده، سازمان سیما و منظر در حوزه قراردادهای تبلیغات و هر کدام از مناطق هم در بحث نگهداری از پل‌های عابر ورود نمایند.

 

شهردار رشت در خصوص احداث پارک بانوان در مناطق سه، چهار و پنج شهری هم تاکیدات ویژه‌ای داشت و عنوان کرد: مدیران این مناطق باید هر چه سریعتر محل مورد نظر برای احداث پارکهای جدید بانوان را معرفی کنند.

 

سید امیر حسین علوی موضوع جمع‌آوری سگهای ولگرد را نیز مساله ای بسیار مهم دانست و تصریح کرد: اگر به بافت مرکزی شهر نگاه کنیم، می‌بینیم که سگهای ولگرد حتی در این محدوده ها هم به چشم می‌خورند، بنابراین هر چه سریعتر باید نسبت به جمع‌آوری سگ‌های ولگرد اقدام شود.

 

تعیین تکلیف ساختمان سپیدار، زیباسازی خیابان اقتصاد و ارائه یک برنامه زمانبندی مشخص در این موارد هم از دیگر مواردی بود که شهردار رشت بر روی آن تاکید ویژه داشت.

 

گفتنی است در این جلسه هر یک از معاونین و مدیران شهرداری گزارشی از اقدامات انجام شده، تحقق میزان درآمدها و چالش‌های موجود در حوزه مدیریتی خود ارائه نمودند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 + 15 =