شهرداری رشت در حوزه درآمد منفی ۴۰ است/ شهردار رشت تذکر گرفت

0 19

در جلسه علنی شورای رشت، شهردار رشت به دلیل وضعیت نامطلوب کنده کاریهای انجام شده در سطح بازار رشت ، اتمام بخش هایی از بودجه یک ساله روابط عمومی شهرداری رشت طی مدت زمان ۶ ماه نخست سال و عدم رفت و روب مناسب شهر و همچنین وضعیت نامناسب درآمدی شهرداری تذکر گرفت.

عصر کاسپین/ رئیس شورای اسلامی شهر رشت در شصتمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای رشت با اشاره به برگزاری جلسه مجمع مشورتی در تهران اظهار کرد: این جلسه تحت عنوان مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی شهرهای مراکز استان ها در تهران برگزار شد که ۶ هدف مهم را در دستور بررسی و متشکل از سی عضو است که در جلسه اخیر این مجمع با حضور ۲۹ نفر از روسای شوراهای اسلامی کشور تشکیل و چمران با ۲۹ رای از ۲۹ عضو حاضر به عنوان رئیس انتخاب شد.

محمد حسین واثق کارگرنیا با بیان اینکه قرار است این مجمع هر دوره در یکی از کلانشهرهای کشور تشکیل شود افزود: نائب رئیس این مجمع رئیس شورای شهر میزبان است و در آن مجمع هر دوره مباحث و مشکلات بررسی و راه حل هایی ارائه می شود.

گلایه شهروندان بابت وضعیت رفت و روب رشت

وی با تذکر به شهرداری رشت پیرامون وضعیت رفت و روب در سطح شهر تصریح کرد: اخیرا گلایه شهروندان از وضعیت رفت و روب و جمع آوری زباله در سطح رشت افزایش پیدا کرده است و امیدواریم شهرداری رشت و حوزه معاونت خدمات شهری با نظارت به این مهم ،این مشکل را برطرف و دیگر شاهد چنین گلایه هایی نباشیم .

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به تشدید بارندگی ها در سطح رشت بیان کرد: بخشی از آبگرفتگی ها در سطح رشت به واسطه تجمع برگ های درختان و زباله ها در مجاری ورودی روان آب‌های سطحی است و انتظار داریم به منطور جلوگیری از بروز بحران های آبگرفتگی ، این مهم در دستور کار شهرداری رشت قرار بگیرد.

کارگرنیا با تاکید به برگزاری جلسات ستاد بحران شهرداری رشت تصریح کرد: در فصل پاییز به سر می بریم و باید مشکلات و تجهیزات مورد نیاز در ستاد بحران شهرداری رشت بررسی شود تا خدای ناکرده در صورت تشدید بارندگی ها و بارش برف مشکلی در شهر ایجاد نشود.

تسریع در رفع مشکل بازار رشت

وی با بیان اینکه بابت وضعیت بازار رشت به شهردار رشت تذکر می دهم افزود: حدود دو سال است که در بازار رشت کنده کاریهایی انجام شد اما متاسفانه به همان حالت رها شده است و بنده بارها از این بابت به شهرداری تذکر دادم و طی هفته اخیر دو نوبت بابت گلایه بازاریان به شهردار رشت تذکر دادم و انتظار داریم با توجه به اینکه بازار رشت قلب تپنده شهر است این مشکل در اسرع وقت برطرف شود .

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه حدود سه هفته اخیر به اعضای شورا بابت ارائه برنامه های راهبردی شان به منظور گنجاندن در بودجه ۱۴۰۲ تاکید کردم گفت: امیدوارم این اقدام در اسرع وقت توسط اعضای شورا انجام شود تا ان شاا بتوانیم مشکلات محلات سطح رشت را بهتر رصد و رفع آن را در بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری رشت قرار دهیم.

شهرداری رشت در جذب درآمدها موفق نبوده است

کارگرنیا با تاکید به اینکه شهرداری رشت نسبت به جذب درآمدها در نیمه اول سال موفق نبوده است افزود: شهرداری رشت به لحاظ درآمدی در منفی چهل درصد است اما در بخش هزینه ای ۸۰ درصد هزینه کرد داشته است.

وی با اشاره به اینکه به شهردار رشت ، شهرداران مناطق و مدیران عامل سازمان های شهرداری رشت از این بابت تذکر جدی می دهیم گفت: برخی از سازمان های شهرداری رشت در هزینه کرد بسیار موفق بوده اند اما در جذب درآمد هیچ عملکرد قابل دفاعی نداشتند و حتی به بیت المال هزینه تحمیل کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × چهار =