نصب ۱۷ کیلومتر کابل خودنگهدار در روستای سراوان شهرستان رشت با اعتباری قریب به ۸۰ میلیارد ریال

0 12

محمد تقی مهدیزاده در حاشیه افتتاح طرح تعویض ۱۰ کیلومتر شبکه سیمی فرسوده با کابل خودنگهدار در منطقه سراوان شهرستان رشت فرارسیدن هفته پدافند غیرعامل را به تمامی فعالان این عرصه علی الخصوص تمامی تلاشگران و خادمان مخلص صنعت برق استان گیلان تبریک گفت و تاکید کرد : پدافند غیرعامل در تمام دستگاه ها ، مسئله ای حائز اهمیت است که زیرساخت های توسعه را استحکام می بخشد .

عصر کاسپین/ وی گفت: پدافند غیرعامل با مجموعه اقدامات غیرمسلحانه خود ، موجب افزایش بازدارندگی ، کاهش آسیب پذیری ، تداوم  فعالیت های ضروری ، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات طبیعی و انسانی میشود.

 

رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان ادامه داد :جلوگیری از اتلاف انرژی برق، کاهش هزینه نگهداری شبکه، افزایش ضریب ایمنی، زیباسازی شهری و روستایی، کاهش میزان استفاده‌های غیرمجاز از برق ،کاهش احتمال اضافه ولتاژهای ناشی از رعد و برق و کاهش خطر آتش سوزی در مناطق مشجر و جلوگیری از تخریب محیط زیست از جمله مزایای اصلی استفاده از کابل هادی روکشدار (خودنگهدار) در شبکه‌های هوایی توزیع برق است.

 

مهدیزاده اظهار داشت: یکی از معضلات و چالش‌های اساسی استان موضوع فرسودگی شبکه و انباشت این فرسودگی طی سالیان اخیر است.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان اضافه کرد: امروز در روستای سراوان با اعتباری معادل ۴۵ میلیارد ریال، تبدیل ۱۰۰۰۰ متر شبکه سیمی مسی فرسوده به کابل خود نگهدار انجام خواهد شد.

 

وی گفت : علاوه بر پروژه فوق ،از ابتدای سال ۱۴۰۱ نیز تا کنون بیش از ۷ کیلومتر شبکه فرسوده با کابل خودنگهدار با اعتباری معادل ۳۵ میلیارد ریال جایگزین شده است.

 

محمد تقی مهدیزاده اذعان داشت:  شرایط جوی خاص گیلان و مواجه با بحران های طبیعی سهمگین نظیر بارش های سنگین برف، رطوبت و شرجی بودن هوا، تندباد و طوفان‌های فصلی در این خطه ایجاب می کند که شبکه‌های توزیع برق به ویژه در حوزه فشار ضعیف مورد نوسازی و مقاوم سازی قرار گیرد.

 

 رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان تاکید کرد: همت و همراهی مسئولان استانی به ویژه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای جذب اعتبارات و منابع مالی لازم برای نوسازی شبکه های توزیع برق گیلان امری ضروری و مورد درخواست است.

 

وی خاطرنشان کرد: اولویت برای احداث کابل خودنگهدار ،مناطق کمتر برخوردار و نیز دارای فرسودگی و ضعف برق است تا همگان از عدالت خدمت رسانی برخوردار شوند.

 

گفتنی است این مراسم با حضور ابراهیم خشنود مدیر توزیع برق شهرستان رشت، سید محمود حسینی فر مدیر امور توزیع برق سنگر و جمعی از مسئولین محلی این بخش برگزار شد.

 

شرکت توزیع نیروی برق گیلان با بیش از ۳۰ هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف در حال خدمت رسانی به قریب به یک میلیون ششصد هزار مشترک در استان است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 − ده =