واگذاری بخشی از اختیارات قانونی نظام سلامت گیلان به مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان استان

0 0

دکتر حیدرعلی بالو- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان صبح امروز در نشست با تعدادی از معاونین، مدیران ستادی و مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان سراسر استان در سالن اجلاس حوزه ریاست با تأکید بر لزوم همگرایی و وحدت رویه در انجام امور، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حجم عظیمی از امورات در حوزه آموزش، بهداشت، درمان و غیره مواجه است که می‌طلبد همه برای پیشبرد امور نظام سلامت، پای‌کار باشند.

 

عصر کاسپین/ وی با اشاره به ارتباط مستقیم مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها با مردم، افزود: مدیران شبکه ها، نمایندگان دانشگاه و شورای معاونین در شهرستان‌ها هستند و باید جایگاه خود را پیدا و مشکلات و مسائل حوزه سلامت را در شهرستان‌ها در سریع‌ترین زمان بررسی و حل کنند.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تفویض بخش وسیعی از اختیارات تصمیم سازی و تصمیمی گیری به مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان خبر داد و گفت: آن دسته از مسؤولیت‌ها و اختیاراتی که در چارچوب سیاست‌ها و آیین‌نامه‌های وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان در شهرستان‌ها پیش‌بینی‌شده از امروز به مدیران شبکه‌ها تفویض و واگذار می‌شود.

 

دکتر بالو، بررسی و حل سریع مشکلات نظام سلامت مردم، تمرکززدایی در تصمیم سازی و تصمیم‌گیری، بازگرداندن جایگاه مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها در نظام سلامت و افزایش روحیه مشارکت مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان در جهت حفظ، پایداری و ارتقای سلامت را از جمله دلایل تفویض اختیارات قانونی به شبکه‌ها برشمرد.

 

وی، بر همراهی و همگامی مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان با مسئولان اجرایی و سیاسی در شهرستان‌ها و ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت‌های آن‌ها به نفع نظام سلامت مردم با در نظر گرفتن قوانین، آیین‌نامه‌ها و حقوق ذینفعان، تأکید کرد.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین خواهان عزم عملی و همت همگانی در راستای کوتاه کردن فرایندها جهت بهره‌مندی کادر بهداشت و درمان و مردم از خدمات اداری و سلامت‌محور در استان و پاسخگویی مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان در برابر مسؤولیت‌های واگذارشده را خواستار شد.

 

دکتر بالو با اشاره به در دست احداث بودن تعدادی از پروژه‌های عمرانی بهداشتی و درمانی در شهرستان‌ها، گفت: مسؤولیت پیشرفت یا  رکود طرح‌های عمرانی سلامت‌محور بر عهده مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها است و معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه، صرفاً ناظر بر اجرای آن‌ها است.

 

وی با تأکید بر اینکه مجری سیاست‌های نظام سلامت در شهرستان‌ها، شبکه‌های بهداشت و درمان هستند، گفت: تمامی معاونین و مدیران ستادی در ادامه کار ، راهگشا و تسهیل‌کننده امور نظام سلامت شهرستان‌ها خواهند بود تا شاهد پیشرفت قابل توجه امورات مرتبط با سلامت مردم به‌ویژه در طرح‌های عمرانی باشیم.

 

گفتنی است در این نشست، تعدادی از معاونین دانشگاه  و مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها نیز ضمن استقبال از تصمیم سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان مبنی بر تفویض بخشی از اختیارات قانونی به شهرستان‌ها در نظام سلامت، به برخی از مشکلات و موانع ساختاری و سازمانی در حوزه بهداشت و درمان شهرستان‌ها نیز اشاره کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده + یک =