استفاده از تجربیات شهرهای بزرگ در حوزه پدافند غیرعامل – لزوم حفظ و نگهداری ماشین آلات اورهال شده

0 3

سید امیر حسین علوی شهردار رشت در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری با تاکید بر اینکه در حوزه مقابله با بحران‌های احتمالی هیچ بهانه‌ای قابل قبول نیست، گفت: پیگیری و برنامه ریزیهای لازم قبل از وقوع بحران، مانع از هرگونه کم‌کاری و کاستی در زمان وقوع بحران است.

عصر کاسپین/ جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری رشت، به ریاست سید امیر حسین علوی شهردار رشت و با حضور معاونین، مدیران مناطق و روسای سازمانهای شهرداری در راستای پدافند غیرعامل، آمادگی نیروی انسانی، اورهال ماشین آلات، تعمیر تجهیزات و تامین نیازهای ضروری شهر و شهرداری برگزار شد. 

 

 

شهردار رشت در این جلسه اظهار داشت: با توجه به اینکه برنامه‌ ریزیهای مقابله با بحران هم اینک در حال انجام است، بنابراین هیچ بهانه‌ای قابل قبول نیست و همه حوزه‌ها باید با همدلی و کمک یکدیگر نسبت به مدیریت بحران اقدام کنند.

سید امیر حسین علوی ضمن تاکید بر مواردی همچون حفظ و نگهداری ماشین آلات اورهال شده، به روز رسانی چارت بحران و تامین نیروی انسانی ابراز داشت: انتظار دارم هر چه سریعتر دستورالعملهای مربوط به بحران‌هایی نظیر زلزله و وقوع سیل نیز پیگیری و‌ مورد توجه قرار گیرد.

وی استفاده از تجربیات شهرهای بزرگ در حوزه پدافند غیرعامل را هم لازم و البته راه‌گشا خواند و اذعان کرد: مناطق پنجگانه شهرداری رشت باید با تمرکز بر روی ظرفیت شرکتهای خصوصی، از توان ماشین آلات آنها در مواقع بحرانی استفاده کنند.

شهردار رشت اضافه کرد: سازمان عمران شهرداری رشت می‌بایست پیگیریهای لازم را در مورد موضوعات مطروحه داشته باشد، همچنین هر کدام از مناطق پنجگانه لازم است به صورت مستقل تجهیزات و ماشین آلات را برای مواجهه با بحران در اختیار بگیرند.

لازم به ذکر است، در این جلسه در خصوص موضوعاتی همچون بودجه و اعتبارات حوزه مدیریت بحران، اورهال ماشین آلات، موارد سخت‌افزاری و نرم افزاری، تجهیزات مورد نیاز، تامین نیروی انسانی، سامانه ناوبری، خدمات لجستیکی، تخصیص اعتبارات لازم جهت اورهال و تعمیر ماشین آلات بحران بررسی و مباحثی انجام و مقرر شد جلسه‌ای نیز با حضور بازرسان سازمانها و مناطق پنجگانه شهرداری رشت برای آسیب‌ شناسی در حوزه مدیریت بحران برگزار شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه + هفده =