اهدای حکم دبیر شهر ملی رشتی‌ دوزی به شهردار رشت از سوی معاون صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی کشور

0 9

مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور طی مراسمی، حکم دبیر شهر ملی رشتی‌دوزی را به سید امیر حسین علوی شهردار رشت اعطا کرد.

 

عصر کاسپین/ مراسمی با حضور مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور، سید امیر حسین علوی شهردار رشت، ولی جهانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان و جمعی از مدیران ‌و فعالان حوزه صنایع دستی گیلان برگزار شد.

 

مریم جلالی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور در این جلسه ظرفیتهای شهر رشت را در حوزه صنایع‌دستی بسیار چشمگیر و مطلوب با دو ویژگی درون زا و برونگرا بودن خواند و ابراز داشت: صنایع‌دستی تجلی و نقطه عطف مفهوم شهر خلاق است و با جهانی شدن مسیر دستیابی به اهداف و خلاقیتهای جدید فراهم می‌شود.

 

 معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور ضمن اشاره به موقعیت شهر رشت در حوزه شهرهای خلاق خوراک یونسکو تصریح کرد: صنایع‌دستی، حلقه اتصال دیپلماسی فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی محسوب می‌شود و گیلان جزو مهمترین استانهای کشور در ترویج دیپلماسی فرهنگی است.

 

سید امیر حسین علوی شهردار رشت نیز در این مراسم ضمن معرفی کلانشهر رشت به‌ عنوان شهر خلاق یونسکو و ظرفیتهای مطلوب این شهر در سایر حوزه‌ها از جمله هنرهای سنتی اظهار کرد: شهرداری رشت برای پیشبرد اهداف خود در حوزه شهر خلاق، ستادی با همین نام راه‌اندازی کرده و در این راستا ضمن تاکید بر تقویت مناسبات چندجانبه، تفاهم‌نامه‌هایی را با اداره‌کل میراث‌ فرهنگی و سازمان فنی و حرفه‌ای گیلان منعقد کرده است.

 

شهردار رشت با اذعان به این نکته که در مدت یک ساله اخیر و با توجه به کاهش روند شیوع ویروس کرونا، شهرداری رشت رویدادهای مختلفی را با محوریت شهر خلاق برگزار کرده است، تصریح کرد: برای حفظ برند شهر خلاق خوراک و تقویت جایگاه شهر رشت در یونسکو برنامه های گسترده و متنوعی تدوین شده است.

 

سید امیر حسین علوی در پایان توجه به همه جنبه های خلاقیت را اولویت این نهاد ذکر کرد و گفت: در تلاشیم از تک‌ عنصری بودن گذر کرده و موضوع خلاقیت را در همه حوزه‌ها به ویژه کسب و کارهای کوچک ترویج دهیم که در این حوزه صنایع‌دستی دارای مزیت بسیار ویژه‌ای است.

 

لازم به ذکر است در پایان این مراسم و از سوی مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور، حکم دبیر شهر ملی رشتی‌دوزی به سید امیر حسین علوی شهردار رشت اعطا شد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده + دوازده =