اولویت جذب در دانشگاه علوم پزشکی گیلان با پرستاران است/ باید از سرمایه انسانی موجود در جبران کمبودها بهره گرفت

0 15

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به کمبود نیروی انسانی پرستار در استان گیلان، تصریح کرد: اولویت جذب و به‌کارگیری نیروی انسانی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان در صورت اخذ مجوز، با گروه پرستاران و آن‌هم در مناطق کم برخوردار خواهد بود.

عصر کاسپین/ نشستی با حضور دکتر حیدرعلی بالو – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دکتر عقیل قلی پور – سرپرست معاونت درمان، دکتر مرتضی فلاح کرکان – مشاور اجرایی ریاست دانشگاه، طاهره زاده صفت – مدیر پرستاری دانشگاه و مدیران پرستاری مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌های استان در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد.

 

دکتر حیدرعلی بالو – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست ضمن تقدیر از زحمات کادر پرستاران و مدیران پرستاری در صف و ستاد با اشاره به اهمیت و جایگاه پرستار در تعابیر اسلامی  اظهار کرد: در تیم پزشکی، پرستاران جایگاه بسیار ارزنده و پرمشغله‌ای را بر عهده‌ دارند و علیرغم تمامی مشکلات، خدمات درمانی به بیماران ارائه می‌شود.

 

وی با اشاره به نقش چندگانه پرستاران در جامعه، افزود: این قشر پرتلاش با همه مشغله هایی  که در بیمارستان‌ها و  منزل دارند، تا کنون توانسته‌اند در کار خود موفق عمل کنند.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، حل تمامی مشکلات پرستاران را در مقطع زمانی کوتاه، غیرممکن دانست و گفت: عمده مشکلات موجود در نظام پرستاری دانشگاه، کمبود نیروی انسانی است که باید با استفاده از ظرفیت و منابع انسانی فعلی بر مشکلات این بخش فائق آمد و کمبودها را جبران کرد.

 

دکتر بالو بر ضرورت به‌کارگیری از نیروی انسانی متخصص و مهارت محور موردنیاز در بخش‌های مختلف نظام اداری دانشگاه علوم پزشکی گیلان و بهره‌وری درست از منابع در اختیار، تأکید کرد.

 

وی، هدف غایی در نظام سلامت را خدمت به مردم و علی‌الخصوص بیماران برشمرد و گفت: مدیریت امکانات موجود، تقسیم‌کار و پذیرفتن  وظایف و تلاش برای رفع موانع، باید به یک رویکرد در دانشگاه علوم پزشکی گیلان تبدیل شود.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان از زحمات بی‌شائبه پرستاران در طول بحران کرونا تقدیر کرد و افزود: حضور کادر درمان به‌ویژه پرستاران  بر بالین بیماران کرونایی شجاعتی وصف‌ناپذیر و قابل‌ستایش است.

 

دکتر بالو با اشاره به کمبود نیروی انسانی پرستار در استان گیلان، تصریح کرد: اولویت جذب و به‌کارگیری نیروی انسانی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان در صورت اخذ مجوز، با گروه پرستاران و آن‌هم در مناطق کم برخوردار خواهد بود.

 

گفتنی است در این نشست، دکتر عقیل قلی پور – سرپرست معاونت درمان دانشگاه، دکتر مرتضی فلاح کرکان- مشاور اجرایی رئیس دانشگاه- طاهره زاهد صفت- مدیر پرستاری دانشگاه و تعدادی از مدیران پرستاری مراکز آموزشی درمانی  و بیمارستانها به بیان نظرات، دغدغه‌ها، مطالبات و راهکارها در جهت ارائه مطلوب‌تر ارائه خدمات پرستاری پرداختند.

 

بیش از چهار هزار و  ۵۰۰ پرستار در بیمارستان‌های استان گیلان مشغول ارائه خدمات پرستاری هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − هفت =