برگزاری نشست اعضای بورد تخصصی بیماری‌های عفونی وزارت بهداشت با سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان

0 13

نشستی به‌منظور راه‌اندازی رشته تخصصی بیماری‌های گرمسیری و عفونی، با حضور اعضای بورد تخصصی بیمارهای عفونی وزارت بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.

عصر کاسپین/ در این نشست علاوه بر دکتر افشین شفقی – سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و دکتر شادمان نعمتی – سرپرست دانشکده پزشکی، دکتر مبین، دکتر حاج عبد الباقی و دکتر علّامی از اعضای بورد وزارتخانه نیز حضور داشتند و در راستای راه‌اندازی رشته مذکور بحث و تبادل‌نظر کردند.

همچنین در این نشست، دکتر حیدرعلی بالو – سرپرست دانشگاه، با اشاره به فقدان سایت جامع دانشگاهی در استان گیلان در بین مراکز استان‌های کشور، اظهار کرد: مراکز آموزشی درمانی استان علیرغم گسترش رشته‌های تخصصی، افزایش اعضای هیئت‌علمی، فرسوده بودن ساختمان‌ها، پراکنده نیز بوده و اقدامی برای تجمیع آن‌ها صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه تاکنون سعی شده در کنار گسترش نظام آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از فضاهای فیزیکی موجود بیشترین بهره‌گیری انجام شود، افزود: کمبود فضای فیزیکی در دانشگاه در همه رشته‌ها وجود دارد و مختص گروه بیماری‌های عفونی و گرمسیری نیست.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به توانمندی‌ها و دستاوردهای استان گیلان در نظام آموزش پزشکی، گفت: این استان در همه ادوار، رتبه‌های نخست و برتر بورد را در تمامی رشته‌ها کسب می‌کند و این امر نشان می‌دهد محدودیت‌های موجود در فضای فیزیکی عاملی برای توقف و گسترش نیافتن رشته‌های تخصصی نیست.

دکتر بالو با اشاره به شناسایی بسیاری از بیمارهای واگیردار و عفونی در استان گیلان خاطر نشان کرد: با وجود اساتید نخبه و مجرب در این رشته‌ها، لازم است رشته‌های تخصصی در این استان افزایش پیدا کند.

وی افزود: عدم توسعه رشته‌های تخصصی بیماری‌های عفونی و پذیرش رزیدنت در استان گیلان با توجه به وجود اساتید فرهیخته و بیماران متنوع و فراوان عفونی، منطقی نیست.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به امکانات و تجهیزات مستقر در مرکز آموزشی درمانی رازی رشت برای توسعه رشته‌های تخصصی عفونی، گفت: استعدادهای بالفعل و قابل قبولی در این سانتر آموزشی درمانی وجود دارد که باید از ظرفیت و وجود آن‌ها بهره گرفت.

گفتنی‌است، بهبود فضای فیزیکی، افزایش تخت‌های درمانی و زیرساخت‌های رفاهی رزیدنت‌ها در سانتر آموزشی و درمانی گروه عفونی و بیماری‌های گرمسیری از جمله مباحثی بود که از سوی اعضای بورد تخصصی بیماری‌های عفونی وزارت بهداشت و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان مورد بررسی قرار گرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 3 =