دستیابی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به پیشرفت، درگرو قرار گرفتن نخبگان علمی در کنار هم

0 4

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت تجهیزات و منابع انسانی در دانشگاه تأکید کرد و گفت: بسیاری از تجهیزات و امکانات همراه با نخبگان دغدغه‌مند و فعال در سطح دانشگاه علوم پزشکی گیلان وجود دارد که اگر در کنار یکدیگر قرار بگیرند، جهشی در پیشرفت علمی، تحقیقاتی و فناوری دانشگاه به وجود خواهد آمد.

 

عصر کاسپین/ دکتر حیدرعلی بالو – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز در نشست مشترک با رییس،  جمعی از اعضای هیئت‌علمی و پزشکان مرکز آموزشی، درمانی و تحقیقاتی سوانح سوختگی ولایت رشت با اشاره به سیر پیدایشی و توسعه خدمات سلامت‌محور در این مرکز،  اظهار کرد: امروزه مرکز آموزشی درمانی ولایت رشت با در پیش گرفتن اقدامات تحقیقاتی، فناوری و تولید محصول در کنار آموزش و درمان، در بین مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌های استان  پیشگام است.

 

وی با اشاره به مزین شدن امسال به شعار تولید، اشتغال آفرین و دانش‌بنیان از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، افزود: مرکز آموزشی درمانی و تحقیقاتی ولایت رشت امروزه از پژوهش و تحقیقات به فناوری و تولید محصول رسیده و این یک مزیت است و وزارت بهداشت نیز امروزه هر طرح تحقیقاتی که فناورانه و محصول محور باشد را حمایت می‌کند.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: دستاوردها و نتایج حاصله از زحمات اعضای هیئت‌علمی و مشارکت آن‌ها با دیگر گروه‌های علمی و رشته‌های پایه در مرکز آموزشی، درمانی و تحقیقاتی سوانح سوختگی ولایت نشان می‌دهد اگر شخصی یا گروهی بخواهد به نقطه‌ای در چشم‌انداز سازمانی خود برسد، یقیناً خواهد رسید.

 

دکتر بالو از اعضای هیئت‌علمی نخبه و جوان مرکز آموزشی درمانی ولایت رشت خواست تا مسیری که در جهت کار تحقیقاتی و تولید محصولات فناورانه سلامت‌محور در پیش‌گرفته‌اند را با قدرت ادامه دهند.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: این دست از توانمندی و ظرفیتی که اکنون در مرکز سوانح سوختگی ولایت دیده می‌شود، در جای‌جای دانشگاه علوم پزشکی گیلان وجود دارد اما نیازمند شناسایی و حمایت هستند.

 

وی همچنین بر ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت تجهیزات و منابع انسانی ارزشمند دانشگاه علوم پزشکی گیلان در دستیابی به اهداف بزرگ تأکید کرد و گفت: بسیاری از تجهیزات و امکانات در کنار فعالیت مراکز تحقیقاتی و فناورانه با نخبگانی دغدغه‌مند و فعال در سطح دانشگاه علوم پزشکی گیلان وجود دارد که اگر در کنار یکدیگر قرار بگیرند، جهشی در پیشرفت علمی، تحقیقاتی و فناوری دانشگاه به وجود خواهد آمد.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان یکی از اهداف نظام سلامت در کشور را رونق توریسم سلامت دانست و گفت: برخی از توانمندی‌های استان گیلان در بخش درمان می‌تواند در توسعه توریسم سلامت مؤثر باشد که در صورت محقق شدن آن، علاوه بر برند سازی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، موجب افزایش درآمد ملی و ارزآوری می‌شود.

 

گفتنی است اعضای حاضر در جلسه،  به بیان توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و  نیازمندی‌ها  پرداخته و جهت توسعه خدمات سلامت‌محور، مواردی را مطرح کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 − نه =