۴۰ واحد صنعتی گیلان که در تملک بانکها قرار گرفته بودند به چرخه تولید بازگشت

0 58

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان، با بیان اینکه بیش از ۱۶ درصد واحدهای صنعتی گیلان صادرات محور هستند، تاکید کرد: طی یک سال و نیم اخیر موفق شدیم بیش از ۷۰ واحد صنعتی را به چرخه تولید بازگردانیم.

عصر کاسپین/ مهدی محبوبی، با بیان اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان در حال حاضر دارای ۳۳ شهرک صنعتی در سطح استان است، اظهار کرد: به دنبال استفاده از انرژی‌های نو در شهرک هایصنعتی استان هستیم.

وی با اشاره به قرارداد شرکت صایران از طریق وزارت دفاع برای احداث نیروگاه خورشیدی در گیلان، افزود: به دنبال تامین برق از طریق ایجاد پنل‌های خورشیدی در شهرک صنعتی لوشان هستیم و لذا ۱۵ هکتار از اراضی این شهرک صنعتی را برای تامین برق خودش و روستاهای اطراف تخصیص دادیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان از نهایی شدن پروژه و اعتبارات آن طی هفته‌های آینده خبر داد و تصریح کرد: در راستای تامین برق به دنبال راه اندازی خودتامین ها (سی. اچ. پی ها) در شهرک‌های صنعتی هستیم.

محبوبی، با بیان اینکه سال گذشته تامین برق برای برخی از واحدهای صنعتی سخت بود و خیلی از واحدها هفته‌ای یک روز تعطیلی داشتند، گفت: با خودتامینی برق می‌توانیم این مشکل را برطرف کنیم.

وی با اشاره به راه اندازی سی. اچ. پی در شهرک‌های صنعتی ماسال و صومعه سرا، اضافه کرد: درصدد بهینه‌سازی تامین برق در گیلان با هدف صادرات هستیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان حمایت از واحدهای صنعتی صادرات محور را در دستور کار دانست و متذکر شد: صادرات علاوه بر توانمندتر کردن واحدها، موجب رونق تولید و اشتغال می‌شود.

وی هدف شهرک‌های صنعتی را تولید و اشتغال دانست و خاطرنشان کرد: در راستای شعار «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین» گام برمی داریم و لذا امسال ۱۰ واحد صنعتی را دانش بنیان خواهیم کرد؛ همچنین برای ارتقای تولید از واحدهای صنعتی صادرات محور حمایت ویژه می‌شود.

محبوبی با بیان اینکه بیش از ۱۶ درصد واحدهای صنعتی گیلان صادرات محور هستند، تاکید کرد: طی یک سال و نیم اخیر موفق شدیم بیش از ۷۰ واحد صنعتی را به چرخه تولید بازگردانیم.

وی یکی از عمده‌ترین مشکلات واحدهای صنعتی راکد را تملک بانکی دانست و خاطرنشان کرد: ۱۱۶ واحد صنعتی در تملک بانک‌ها قرار گرفته و از چرخه تولید خارج شده بود لذا بیش از ۴۰ واحد صنعتی را دوباره به چرخه تولید بازگرداندیم و با استفاده از اقاله یا سرمایه گذار جدید از تملک بانک خارج کردیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان همچنین از تخصیص اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان در حوزه راه اندازی تصفیه خانه شهرک‌های صنعتی خبر داد و گفت: منتظر تخصیص این اعتبارات هستیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده − 11 =