۵۷درصد گیلانی ها تحت پوشش بیمه سلامت هستند

0 9

نشست خبری بیمه سلامت گیلان ظهر امروز به مناسبت «هفته بیمه سلامت» با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

عصر کاسپین/ مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان در این نشست با اشاره با اهداف‌ سازمان بیمه سلامت گفت: ۵۷درصد از مجموع جمعیت گیلان تحت پوشش بیمه سلامت گیلان قرار دارند.

وی گفت: سه دهک اول جامعه بدون مراجعه حضوری، به صورت رایگان بیمه شده‌اند و ما جز اولین استانی بودیم که در بحث نسخه الکترونیکی گام های موثری برداشتیم.

دکتر محمود عاطف راد، با اشاره به اینکه حدود ۱۷۸۱مرکز، طرف قرار داد با بیمه سلامت هستند، اظهار کرد؛در طول ۸ ماه گذشته فعالسازی نشان برای ۶۸۰ زوج ناباور در سامانه نسخه نویسی الکترونیک انجام شده است و در طی همین مدت تاکنون ۲میلیارد و هفتصد میلیون تومان برای خدمات تشخیصی و درمانی به مراکز طرف قرارداد با سازمان پرداخت شده است.

مدیر کل بیمه سلامت گفت:بیمارستان الزهرا،بیمارستان پارس و مرکز ناباوری مهر در گیلان جز ۳مرکزطرف قرارداد با سازمان بیمه سلامت در گیلان هستند.

عاطف راد ،با اشاره به استقرار نسخه نویسی الکترونیکی سرپایی و بستری به میزان صدرصدی و بابیان اینکه ماهانه به طور متوسط در گیلان ۳۲۸هزار نسخه الکترونیک صادر می شود، گفت: در حال حاضر ۹۹ درصد اجرای نسخه نویسی الکترونیکی در مراکز طرف قرار داد و غیر طرف قرارداد بیمه سلامت در گیلان محقق شده و ورودی به سازمان تنها درصد محدودی نسخ به صورت کاغذی است که به شکل نیمه الکترونیکی وارد می‌شود.

وی با تشریح مزایای نسخه نویسی الکترونیک افزود: اکثر پزشکان گیلانی در اجرای پروژه نسخه نویسی الکترونیکی به صورت صد درصد مشارکت کرده اند و شامل پزشکان طرف قرار داد و غیر طرف قرار داد می‌شود.

مدیر کل بیمه سلامت گیلان با بیان اینکه ۳هزار و ۲۴ نفر از بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت گیلان هستند، گفت: ماهانه ۱۴ میلیون در بخش دولتی و ۵میلیون تومان در بخش خصوصی هزینه بیماران دیالیزی ، هزینه صدردرصدی آمپول دیسفرال بیماران تالاسمی و هزینه نود در صدی بیماران ام اس پرداخت می شود. همچنین راه اندازی صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج، یکی دیگر از اقدامات مهم سازمان برای حمایت بیشتر از بیماران است.

وی بیان کرد: با تشکیل صندوق بیماران خاص در کشور خدمات درمانی و دارویی بیماران خاص که در گذشته صرفاً به پنج بیماری محدود می‌شد، افزایش یافت و در آینده‌ای نزدیک ۲۳ نوع بیماری نادر و خاص زیر پوشش خدمات بیمه سلامت قرار می‌گیرد.

عاطف راد ،با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۴۲هزار نفر بیمه شده روستایی در گیلان وجود دارد،اظهار کرد: اجرای برنامه پزشک خانواده برای این تعداد نفر بیمه شده روستایی با همکاری و استقرار ۳۰۵ پزشک،۲۵۰ماما و ۲۶دندانپزشک در حال انجام است.

وی افزود:در حال حاضر ۲۲۴۰۰هزار نفر بیمه شده صندوق سلامت بیمه همگانی شهری در گیلان هستند ،که برای این تعداد ۱۹۶ پزشک خانواده با سازمان همکاری دارند.

/گیل ابزار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 4 =