اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی و بهینه‌سازی شبکه‌های فرسوده صنعت برق گیلان

0 12

نشست مدیرعامل شرکت توانیر با نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان گیلان، مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان و مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان برگزار شد.

عصر کاسپین/ آرش کردی در نشست با نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان گیلان، مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان در سالن اجتماعات پیامبر اعظم (ص) شرکت برق گیلان با اعلام این مطلب گفت: شرکت برق منطقه‌ای گیلان، از شرکت‌های موفق و پیشگام در بسیاری از زمینه‌ها از جمله تامین منابع مالی پروژه‌ها در کشور می‌باشد.

مدیرعامل توانیر افزود: هدف از این نشست بررسی مسائل کلان، خاص و ویژه استان گیلان در زمینه انرژی برق می‌باشد.

کردی ضمن قدردانی از مردم شریف استان گیلان بابت همراهی، همدلی و مشارکت در مدیریت مصرف برق گفت: با مشارکت مردم عزیز استان گیلان توانستیم تابستان سال گذشته را به خوبی و با موفقیت پشت سر بگذاریم.

وی افزود: برای تقویت شبکه‌های صنعت برق، بازسازی و بهینه‌سازی شبکه‌های فرسوده صنعت برق استان گیلان ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در این سفر در نظر گرفته شده است که با اجرای پروژه‌های مختلف، انشالله شاهد تحولی عظیم در استان گیلان باشیم.

مدیر عامل شرکت توانیر گفت: از تلاش و حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و به ویژه نمایندگان استان گیلان بابت قانون مانع‌زدایی از برق نهایت تشکر را دارم و امیدوارم به زودی شاهد تحول و جهشی در صنعت برق استان و کشور باشیم.

بهمن داراب زاده مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان گفت: سفر مدیر عامل شرکت توانیر در مقطع ویژه‌ای صورت گرفت. در این سفر بازدیدها و جلسات فشرده‌ای انجام شد و انشالله با اعتبارات در نظر گرفته شده، ۱۶ پروژه‌ای را که برای عبور از پیک بار سال ۱۴۰۲ تعریف کرده‌ایم به موقع بتوانیم اجرا کنیم.

وی افزود: با بهره برداری از این پروژه‌ها شاهد تحول و ظرفیت‌سازی بی‌نظیری در شبکه انتقال و فوق توزیع برق گیلان خواهیم بود.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان گفت: هزینه اجرای پروژه‌ها به دلیل شرایط خاص جغرافیایی استان، قیمت بالای زمین، مسائل حقوقی، بارندگی بالا، کم بودن روزهای کاری به دلیل زیرکشت بودن زمین، قیمت بالای مصالح، چند برابر سایر استان‌ها است و باید به استان گیلان نگاه ویژه‌ای شود.

وی افزود: شبکه برق استان گیلان در بخش خط و پست بسیار پربار بوده و از این لحاظ، بعد از استان‌های تهران و البرز، پربارترین شبکه برق متعلق به استان گیلان است و باید با برنامه ریزی و تمهیدات ویژه این مشکل در اسرع وقت برطرف شود.

سید کاظم دلخوش نماینده مردم شریف شهرستان صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل کمبود منابع آبی در بعضی از استان‌های کشور، شاهد مهاجرت بی‌رویه به استان گیلان هستیم و خواهیم بود که این امر می‌تواند فاجعه‌ای را در بخش‌های مختلف در استان گیلان به ویژه در زمینه صنعت برق ایجاد کند.

وی افزود: باید تمهیدات و اقدامات سازنده در حوزه ساختارهای برق صورت گیرد تا غافل نمانیم.
محمدرضا احمدی سنگری نماینده مردم شریف شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: استان گیلان به دلیل توریستی بودن و شرایط اقلیمی ویژه با سایر استان‌ها متفاوت بوده و باید نگاه ویژه‌ای به این استان شود.

وی افزود: در نقاط مختلف مثل سنگر، خشکبیجار، آج بیشه، معلولین و سلیمانداراب رشت با ضعف برق مواجهیم که امیدواریم این مشکلات در اسرع وقت رفع شوند.

مهرداد گودرزوند چگینی نماینده مردم شریف مردم شهرستان رودبار گفت: صنعت برق استان در وضعیت بحرانی قرار دارد که باید به موقع این مشکلات برطرف شوند.

وی افزود: در منطقه رودبار و لوشان به دلیل وضعیت جغرافیایی خاص، پتانسیل احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر وجود دارد و باید از این فرصت نهایت بهره را برد.
حسن محمدیاری نماینده مردم شریف شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال گفت: بخش‌های مختلف شهرستان با مشکلات عدیده‌ای در زمینه برق مواجه هستند و انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی مناسب این مشکلات هر چه سریع‌تر رفع شوند.

جبار کوچکی نژاد نماینده مردم شریف شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه خط چهار مداره رشت_ انزلی_ پره سر از پروژه‌های مهم استان است که تسریع در اجرای این پروژه می‌تواند مشکل حبس تولید برق نیروگاه پره سر را حل کند.
وی افزود: پروژه پست غرب شهرستان رشت نیز از جمله پروژه‌های اساسی است که بهره برداری از آن می‌تواند منجر به تقویت شبکه فوق توزیع مرکز استان شود.

شایان ذکر است که پس از اتمام نشست، مدیرعامل شرکت توانیر از پروژه در حال احداث پست غرب رشت بازدید کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + دوازده =