برگزاری کارگاه آموزشی غذاهای فراموش شده به مناسبت هفتمین سال پیوستن شهررشت به شبکه شهرهای خلاق خوراک شناسی یونسکو

0 16

کارگاه آموزشی غذاهای فراموش شده به مناسبت هفتمین سال پیوستن شهررشت به شبکه شهرهای خلاق خوراک شناسی یونسکو برگزار شد.

عصر کاسپین/ ویژه برنامه‌های گرامیداشت دومین روز از هفتمین سال معرفی و پیوستن شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی یونسکو با حضورمحمد حسین واثق کارگرنیا رییس شورای اسلامی شهر رشت،  سید حسین رضویان و نادر حسینی از اعضای شورای اسلامی شهر یوسف یزدانی سرپرست شهرداری رشت و برخی دیگر از مدیران، مسئولین و خبرنگاران برگزار شد.

 

 

سید حسین رضویان عضو شورای اسلامی شهر رشت در این مراسم اظهار داشت: هفتمین سالگرد شهر خلاق را امروز با هم گرامی میداریم و آرزو میکنم تحقق همه اهداف شهر خلاق خوراک را در رشت در آینده‌ای بسیار نزدیک شاهد باشیم.

رضویان با تاکید بر اینکه تاکنون آنچه که میبایست بر مبنای شهر خلاق خوراک شناسی در رشت اتفاق می‌افتاد، رخ نداده است ابراز داشت: پرداختن به موضوع شهر خلاق فقط این نیست که نسبت به گرامیداشت آن اقدام کنیم و یا تنها در مورد خوراک‌های سنتی شهرمان صحبت کنیم.

وی اضافه کرد: اساس پیدایش شهرهای خلاق در یونسکو برای این بوده است که امر اقتصادی را در جامعه فراهم کند به نحوی که اقتصاد خرد با اقتصاد کلان توأمان شده و فعالیت مبتنی بر اقتصاد گردشگری با رویکرد خوراک یا سایر مباحث زمینه سازی گردد که متاسفانه این رویکرد را در شهر رشت شاهد نیستیم.

رضویان با بیان اینکه هدف شهر خلاق خوراک فقط معرفی خوراک نیست اذعان کرد: فرهنگ و موضوعات فرهنگی در امر شهر خلاق خوراک شناسی رشت دیده نشده است در حالیکه باید مسیر به گونه‌ای طی میشد تا فرهنگ شهر رشت با فرهنگ سایر شهرهای جهان گره بخورد.

این عضو شورای اسلامی شهر رشت یادآور شد: برای تحقق اهداف شهر خلاق خوراک در رشت تلاش و کوشش خواهیم کرد اما به نوبه خود عذرخواهم که نتوانستم آن طور که باید و شاید به مردم عزیز و فهیم شهر رشت خدمت کنم و امیدوارم با شناخت بیشتر و تلاش مضاعف تر در آینده با همراهی همه کسانی که در اداره شهر عهده‌دار مسئولیت هستند بتوانیم لحظات بهتری را برای همشهریان رقم بزنیم.

لاله طالبی سرپرست واحد ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت در این مراسم با بیان اینکه رشت شهری گردشگرپذیر است، گفت: رشت دارای منابع طبیعی و میراثی زیادی است و با داشتن صنعت آشپزی قوی به این شهر لقب بهشت خوراک ایران را داده اند.

طالبی با بیان اینکه خلاقیت فراوانی در بین مردم رشت دیده می‌شود، یادآور شد: هنر آشپزی فقط مختص بانوان نیست بلکه آقایان رشتی نیز از این هنر بهره‌مند هستند.

وی با اشاره به تنوع غذایی این شهر ادامه داد: خوشحالیم که رشت عزیزمان برند شهر خلاق خوراک را داراست و امیدواریم با تلاش‌های فراوان همه کسانی که در ایجاد این برند سهیم بودند، شاهد رشد و توسعه شهر رشت در این حوزه باشیم.

گفتنی است، شهر رشت در سال ۱۳۹۴ به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی از سوی سازمان جهانی یونسکو انتخاب شد و به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری رشت از همان سال تلاش کردند با برگزاری برنامه‌های مختلف نسبت به گرامیداشت این روز اقدام نمایند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × سه =