با افزایش حجم مسافرت های پس از کرونا، نیازمند تدابیر جدی در حوزه ترافیک هستیم

0 11

فرماندار رشت با اشاره به تاثیر افزایشی سفرهای درون و برون شهری در آمار تصادفات، گفت: با افزایش حجم مسافرت‌های پس از کرونا، نیازمند اتخاذ تدابیر جدی در حوزه ترافیک شهرستان به عنوان یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگری هموطنان هستیم.

عصر کاسپین/ حمیدرضا امام پناهی در آغاز جلسه شورای ترافیک شهرستان با تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه، تبریک روز دانشجو و هفته پژوهش، اظهار داشت: برای ملموس بودن نتایج تصمیمات شورای ترافیک در حفظ جان و ایمنی تردد هموطنان، ضروری است تا دستگاه های متولی نسبت به استفاده از طرح های پژوهشی و مطالعاتی در حوزه ترافیک توجه بیشتری داشته باشند.

امام پناهی با اشاره به اشتیاق مردم به مسافرت های کوتاه و بلند پس از مدتها خانه نشینی اجباری و رعایت نکات توصیه شده مقامات بهداشتی و درمانی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، گفت: با افزایش حجم سفرها و به تبع آن افزایش بار ترافیک جاده‌ها و احتمال افزایش خطر تصادفات، نیازمند اتخاذ تدابیر جدی و فوری در حوزه ترافیک هستیم.

وی افزود: این نیاز در شهرستان رشت به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگران بیشتر از بسیاری از نقاط دیگر احساس می‌شود.

فرماندار رشت با تاکید بر نقش اصلاح نقاط حادثه خیز و رفع موارد خطر آفرین در کاهش تصادفات جاده ای، خاطرنشان کرد: باید هر چه سریعتر با افزایش پل های عابر پیاده، نصب و راه اندازی دوربین‌های ثبت تخلفات، تأمین روشنایی و نصب گارد ریل در جاده‌های برون‌شهری و نیز ترمیم و تکمیل خط کشی جاده ها، نسبت به ایمن‌سازی محورها و نقاط حادثه‌خیز شهرستان اقدام شود.

وی برای کسب نتایج بهتر، خواستار هم افزایی ظرفیت پلیس و دستگاه‌های مرتبط با شهرداری ها و دهیاران در این زمینه شد.

امام پناهی با اشاره به حضور بیش از ۵۰ درصدی موتور سواران و عابرین پیاده در تصادفات خارج شهری، علاوه بر اصلاح موارد خطرآفرین، فرهنگ سازی و آگاهی بخشی رسانه ها بخصوص صدا و سیما در کاهش تصادفات را موثر دانست.

نماینده عالی دولت در مرکز استان افزایش تابلوهای هدایت مسیر و راهنمایی، اصلاح هندسی معابر و نقاط پرتصادف و همچنین تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی و ایجاد خطوط ویژه را از جمله موارد مورد نیاز در روان سازی ترافیک شهر ها بخصوص شهر رشت برشمرد.

امام پناهی با اشاره به ترافیک سنگین برخی از معابر شهری رشت در اوقات پرتردد عصرگاهی، تصمیم جدی مدیریت شهری در بهره‌گیری از طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی متخصصان امر ترافیک را خواستار شده و این امر را لازمه جلوگیری از اتلاف وقت شهروندان و تحمیل هزینه های ناشی از آزمون و خطای طرح های غیرکارشناسی معرفی نمود.

در این جلسه بخشداران، مدیران و نمایندگان دستگاه های حاضر، شهرداری ها و پلیس ضمن ارائه گزارش عملکرد حوزه کاری خود، به طرح مشکلات و بیان نقطه نظرات پرداختند.  

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × یک =