بخش قابل‌توجهی از زیرساخت‌های آموزشی و درمانی پورسینا بهبود یافته است

0 10

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه تمام تلاش دانشگاه طی سال‌های اخیر، ارتقای کیفیت‌ در مراکز آموزشی درمانی بوده، گفت: خوشبختانه بخش قابل‌توجهی از زیرساخت‌های آموزشی و درمانی پورسینا بهبود یافته و تلاش می‌شود نواقص موجود نیز برطرف شود.

عصر کاسپین/ در راستای ارزشیابی بیرونی دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،  هیئت برد رشته تخصصی ارتوپدی با دکتر حیدرعلی بالو – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان دیدار و گفت‌وگو کردند.

 دکتر حیدرعلی بالو-سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با بیان اینکه گیلان از حیث داشتن سرمایه انسانی  و برخورداری از اساتید فعال و برجسته ،  وضعیت قابل قبولی دارد، اظهار کرد: اشکالاتی در مقوله ساختاری و تجهیزاتی نظام سلامت گیلان وجود دارد، به‌گونه‌ای که برخلاف دیگر استان‌های کشور، طی ۳۰ سال اخیر هیچ بیمارستان دانشگاهی در شهر رشت به‌عنوان مرکز استان ساخته نشده است.

وی افزود: مرکز آموزشی درمانی پورسینا رشت بیش از یک‌صد سال قدمت دارد و این عدم جایگزینی بیمارستان‌ها موجب شده تا این استان در حوزه آموزش و ارتقای کیفیت‌ها و بهبود فرآیندها با اشکالاتی مواجه شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه تمام تلاش  دانشگاه طی سال‌های اخیر، بهبود و توسعه بخش‌ها و ارتقای کیفیت‌ خدمات در مراکز آموزشی درمانی بوده، گفت: خوشبختانه بخش قابل‌توجهی از زیرساخت‌های آموزشی و درمانی پورسینا بهبود یافته و تلاش می‌شود نواقص موجود نیز برطرف شود.

دکتر بالو افزود: در بخش تجهیزات و نیروی انسانی نیز اقدامات قابل‌توجهی در مرکز آموزشی درمانی پورسینا انجام‌شده و درصدد هستیم تا نقیصه‌های موجود نیز برطرف شود.

وی با بیان اینکه اولویت دانشگاه علوم پزشکی گیلان حمایت بیش‌ازپیش از فولتایمی ها است، تصریح کرد: هر اقدامی را که به این قشر کمک کند، در دستور قرار خواهیم داد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اذعان به اینکه نظام درمانی فعلی شهر رشت مناسب و در شأن شهروندان رشتی نیست، گفت: امیدواریم با همت و تلاش دلسوزانه هیئت برد تخصصی گروه تخصصی ارتوپدی، شاهد رشد قابل‌ملاحظه‌ای در زیرساخت های استان باشیم. 

پیش‌ازاین جلسه نیز هیئت بورد تخصصی رشته ارتوپدی وزارت بهداشت، از بخش‌های زیرساختی، تجهیزاتی، اتاق عمل، اعضای هیئت‌علمی و همچنین تنوع اعمال را مورد ارزیابی قرارداد.

گفتنی است هیئت برد رشته تخصصی ارتوپدی وزارت بهداشت در ارائه گزارش‌های خود به سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، به پیشرفت‌های قابل‌توجه بخش‌های مذکور اذعان و از تداوم این پیشرفت‌ها ابراز امیدواری کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 + 12 =