برگزاری نشست بصیرتی سواد رسانه ای دراداره کل بیمه سلامت گیلان

0 22

نشست بصیرتی سواد رسانه ای با حضور مدیر کل وکارکنان وبا سخنرانی استاد ستوده درمجتمع فرهنگی اداره کل بیمه سلامت گیلان برگزار شد .

عصر کاسپین/ دراین نشست استاد ستوده با تشریح اهمیت سواد رسانه ای در دنیای امروز گفت: سواد رسانه ای نوعی تکنیک عملی و مهارت بسیار ویژه است که درعصر حاضر یکی از مهمترین آموزش‌ها در جهان تلقی می‌شود

سواد رسانه ای به فرد این توانایی را می‌دهد که تحلیل مناسبی از مطالب منتشر شده در انواع شبکه‌های رسانه ای را داشته باشد. وی افزود: امروزه با گسترش هزاران شبکه رسانه‌ ای، اخبار و مطالب با کسری از ثانیه در جهان منتشر می‌شود.وی افزود: نوع کیفیت بیان رسانه بسیار اهمیت دارد. اگر مطلبی یا سخنی با شدت کم یا زیاد منتشر شود می‌تواند تبعات زیادی داشته باشد.

ستوده یاد آور شد،اگر افراد جامعه سواد رسانه ای نداشته باشند، قدرت تشخیص واقعیت را ندارند و می‌توانند تحت تاثیر شایعات کذب، دچار هیجانات زود گذر شده و تصمیمات بی نهایت سطحی را بگیرند. این نوع تصمیمات می تواند صدمات زیادی به ساختار جامعه و امنیت مردم وارد کند.

وی در ادامه به اهمیت موضوع سواد رسانه ای ومدیریت فرزندان گفت: توصیه می شود که فرزندانتان را از کودکی با سواد رسانه ای آشنا کنید. به همان اندازه که محدودکردن استفاده کودکان از رسانه‌ها مهم است، آموزش سواد رسانه‌ای به آنها نیز اهمیت دارد. بچه‌ها هر روز به اشکال مختلف با رسانه‌ها سروکار دارند و تشخیص اینکه کدام مطلب واقعی است و کدام غیرواقعی برایشان سخت است. به همین دلیل آموزش سواد رسانه‌ای به آنها اهمیت بیشتری دارد. آگاهی به سواد رسانه ای یکی از مهارت‌های ضروری زندگی است .وی گفت:کانادا اولین کشوری بود که در نظام آموزشی خود رشته سواد رسانه را به صورت رسمی از نظام آموزش و پرورش خود پذیرفت.هم اکنون در بسیاری از کشور ها مانند استرالیا، آمریکا، ژاپن و… نیز سواد رسانه به عنوان رشته‌ای مجزا و پر مخاطب تدریس می‌شود

در پایان این نشست سخنران به سوالات مطروحه حاضران پاسخ دادند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 1 =