تاکید رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی بر اجرای هر چه بیشتر پروژه‌های بازگشایی _برنامه شهرداری رشت برای تغییر ایستگاه تالش و آستارا

0 50

نشست مشترک مدیران شهرداری رشت با پلیس راهور استان گیلان برگزار و در آن بر موضوعاتی همچون اجرای هر چه بیشتر پروژه‌های بازگشایی، تغییر ایستگاه تالش و آستارا و افزایش دوربینهای هوشمند و نظارتی جهت کنترل ترافیک شهر رشت تاکید شد.

عصر کاسپین/ نشست مشترک مدیران شهرداری با پلیس راهور استان گیلان با حضور مسعود عباس نژاد عضو شورای اسلامی شهر رشت و رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک، یوسف یزدانی سرپرست شهرداری رشت‌ و سرهنگ طالبی رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان گیلان برگزار شد.

 

 

مسعود عباس نژاد عضو شورای اسلامی شهر رشت‌ و رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا در این نشست اذعان داشت: بیشترین تمرکز ما برای حل مشکلات شهر رشت روی دو حوزه پسماند و ترافیک است و در نظر داریم در این مسیر از تجربیات شهرهای دیگر کشور استفاده کنیم.

عباس نژاد با بیان اینکه بزرگترین و‌ بهترین کار در حوزه ترافیک کار فرهنگی، ترویج  وسایل حمل و نقل عمومی و کاهش استفاده از خودروهای تک سرنشین است اضافه کرد: شهرداری رشت این آمادگی را دارد تا راهکارهای خود را در این حوزه ارائه دهد.

وی تقویت اتوبوس‌های درون شهری را از جمله دستاوردهای مهم شورای اسلامی شهر رشت در دوره کنونی دانست و ابراز داشت: تعداد ۳۰ دستگاه اتوبوس برای پیوستن به ناوگان اتوبوسرانی رشت ثبت سفارش شده‌ و تاکنون ۹ دستگاه از این اتوبوس‌ها تحویل گرفته شده‌ است.

عباس نژاد به روزرسانی چراغ‌ها و علایم راهنمایی و رانندگی سطح شهر رشت را از دیگر تاکیدات شورای اسلامی شهر ذکر کرد و گفت: خوشبختانه پلیس هم همکاری بسیار خوبی با مدیریت شهری و شهرداری دارد و امیدوارم بتوانیم در کنار هم مشکلات ترافیکی رشت را کاهش دهیم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک اضافه کرد: در بودجه سال ۱۴۰۲ حتما موضوع روگذر میدان ولیعصر (عج) را مدنظر خواهیم داشت از طرفی به عقیده من برای این حجم بار ترافیکی پروژه مذکور، ابتدا باید بازگشایی های لازم را انجام دهیم و بعد از آن بحث روگذر را در دستور کار قرار دهیم که برنامه‌ریزی در این حوزه برای داشتن شهری بدون ترافیک باید توسط کمیته ترافیک شهرداری و پلیس راهور تدوین شود.

 

 

یوسف یزدانی سرپرست شهرداری رشت هم در این نشست ضمن تبریک هفته حمل و نقل عنوان کرد: اگر همکاری پلیس و پلیس راهور نباشد شهرداری رشت نمی‌تواند در انجام ماموریت‌های خود به موفقیت لازم برسد.

سرپرست شهرداری رشت ادامه داد: شهر رشت یکی از شهرهای پرتراکم کشور محسوب می‌شود و ترافیک آن همانند ترافیک شهرهای بزرگ است بنابراین در صورت عدم حضور پلیس راهور به طور کلی عملیات عمرانی شهر رشت و عبور و مرور مردم آن به سختی همراه خواهد شد.

یزدانی تصریح کرد: در سالهای اخیر با هماهنگی بین شهرداری و پلیس راهور جانمایی دوربین‌های نظارتی و ترافیکی در چندین نقطه شهر رشت انجام گرفت و تلاش می‌کنیم زمینه گسترش این دوربین‌ها در سایر نقاط پرترافیک شهر رشت را فراهم کنیم.

وی یادآور شد: بر اساس چارت ستاد مدیریت بحران شهرداری تمام قسمت‌های مختلف شهر، مسیرها و مناطق پنجگانه آن مشخص شده است همچنین در نظر داریم برای پوشش دهی بیشتر نسبت به استقرار یک جرثقیل بزرگ در یکی از محدوده‌های شهر برای امدادرسانی در مواقع بحرانی اقدام کنیم.

سرپرست شهرداری رشت ضمن اشاره به پروژه عمرانی جاده تهران ابراز داشت: بخشی از فرایند لوله‌گذاری این محدوده انجام شده و بخشی دیگر در دست اجراست  و پروژه رفیوژ میانی آن هم در دست اقدام قرار دارد همچنین تلاش داریم تا قبل از فرا رسیدن موعد سفرها پروژه مذکور را به اتمام برسانیم.

یزدانی حضور میدانی مدیران مناطق در سطح پاسگاه‌های پلیس محدوده خود را هم مورد تاکید قرار داد و گفت: پلیس و شهرداری هر دو یک وظیفه را بر عهده دارند و موضوع ترافیک وجه اشتراک آنها محسوب میشود بنابراین افزایش تعاملات بین این دو بخش افزایش رفاه و‌ آسایش شهروندان را به همراه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در مورد ترافیک محدوده نواب و پل بوسار هم حوزه املاک شهرداری رشت چند قطعه زمین را شناسایی و در کمیسیون ترافیک شورای اسلامی مطرح کرده است تا بتوانیم با تملک اراضی نسبت به احداث پارکینگ اقدام کنیم.

یزدانی تصریح کرد: در خصوص ایستگاه تالش و آستارا نیز در جلسه‌ای که با اداره کل راهداری داشتیم تاکیدمان این بود که مقدمات جابه‌جایی این ایستگاه فراهم گردد از طرفی بنده حتما این موضوع را در کمیسیون ترافیک شهرداری و استان مطرح می‌کنم تا با انتقال این ایستگاه به میدان قلی پور از بار ترافیکی رشت کاسته شود.

 

 

سرهنگ طالبی رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان گیلان هم در این نشست ضمن اشاره به اجرای طرح زمستانه پلیس اظهار داشت: امسال برنامه‌ریزی جامعی برای مدیریت بارش برف و باران شکل گرفته و‌ دپوی شن و نمک در پاسگاهها انجام می‌شود تا در زمان موعد بارش برف ماشینهای مخصوص راهداری نسبت به بازگشایی مسیرها اقدام نمایند. 

سرهنگ طالبی با بیان اینکه هنوز بلوک بندی مشخصی برای مواجهه با بارش برف در حوزه‌های شهری شکل نگرفته و به پلیس راه اعلام نشده است تصریح کرد: از شهرداری رشت انتظار دارم در این حوزه همکاری و همپوشانی لازم را با پلیس راهور داشته باشند تا در زمان بارش برف تکالیف هر شخصی مشخص باشد و مشکلات مردم سریعا برطرف گردد.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان گیلان یادآور شد: منهای خودروهای خود شهر رشت، روزانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار خودرو به صورت شناور در سطح شهر رشت تردد میکنند در حالیکه معابر شهر گنجایش این حجم از خودرو را ندارد.

سرهنگ طالبی با بیان اینکه در دهکده پزشکی خیابان نواب رشت هیچ تدبیری برای ترافیک و پارکینگ خودروها اتخاذ نشده‌ است ‌اذعان کرد: از آنجا که شهر رشت از سیستم هوشمند و IT بی‌بهره است بنابراین برای کنترل ترافیک آن نیاز به حضور فیزیکی پلیس داریم که بنا به دلایلی از جمله کمبود نیروی انسانی تحقق کامل این امر برای ما مقدور نیست.

وی پارک خودروهای مغازه داران در هسته مرکزی رشت را از دیگر مشکلات ترافیکی این شهر ذکر کرد و گفت: تغییر ایستگاه تالش و آستارا از پل بوسار به سمت جاده پیربازار بخش زیادی از مشکلات ترافیکی رشت را حل کند و حتی شهرداری می‌تواند در فضای ایجاد شده پارکینگی هم احداث نماید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده + 8 =