حضور ۱۱ شرکت دانش بنیان و فناور پارک علم و فناوری گیلان

0 26

پارک علم و فناوری گیلان با ۱۱ شرکت فناور و دانش بنیان و با ارائه ۲۱ محصول فناورانه در ۲۳ مین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار حضور یافت.

عصر کاسپین/ این نمایشگاه که هر سال در هفته پژوهش و فناوری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود امسال نیز با حضور پارک های علم و فناوری کشور، دانشگاه ها و مراکز پژوهش و فناوری در چهار سالن این نمایشگاه به مساحت ۶۸۵۷ مترمربع برپا شده است.

نمایشگاه امسال با شعار پژوهش و فناوری پیشرانه تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی در ۳ بخش نمایشگاه «دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن‌بازار»، «ایران ساخت» و «تستا» از امروز آغاز به کار می کند و قرار است از ۳۰ فناوری منتخب رونمایی و از ۲۰ پژوهشگر برتر تقدیر شود.

دکتر علی باستی دبیر نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار کشور و رئیس پارک علم و فناوری گیلان درباره این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه ۲۹ پارک علم و فناوری ؛ ۲۴ دانشگاه، ۱۳ پژوهشگاه و ۴ مرکز رشد، ۲۳ موسسات تحقیقاتی و سازمان ها حضور دارند و ۱۴ کارگاه آموزشی برگزار خواهد شد.

دبیر بیست و سومین نمایشگاه، درباره ثبت فناوری ها در نمایشگاه امسال گفت: ثبت فناوری ها مطابق سال گذشته در سامانه ایران تک هاب انجام شد و ۱۷۵۵ فناوری ثبت شد که از این میان ۱۳۷۵ متقاضی برای ارزیابی TRL فناوری خود را داشتند.

وی درباره دستاوردهای منتخب امسال افزود: در بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری قرار است از ۳۰ فناوری منتخب رونمایی شود که برای انتخاب این محصولات سامانه “ایران تک هاب” توسط پارک علم و فناوری گیلان راه‌اندازی شد و در آن دستاوردهایی که قرار است در نمایشگاه عرضه شود، بارگذاری شد.

وی افزود برای رونمایی از محصولات دانش‌محور شاخص‌هایی تعریف شده که از آن جمله می‌توان به تولید محصولات در یک سال اخیر و دارا بودن سطح فناوری متوسط رو به بالا اشاره کرد.

لازم به ذکر است پارک علم و فناوری گیلان در طی ۱۱ سال اخیر به عنوان دبیر نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار کشور از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منصوب شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 4 =