داوطلبان سلامت گیلان تجلیل شدند/ دکتر بالو: هر جا کار را به مردم واگذار کردیم، موفق‌تر بودیم

0 15

طی مراسمی توسط دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از ۷۵ منتخب داوطلب سلامت گیلان با حضور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان تجلیل و قدردانی شد.

عصر کاسپین/ صبح امروز طی مراسمی  در سالن همایش‌های مرکز آموزشی درمانی ۱۷ شهریور رشت، ۷۵ تن از منتخبان «داوطلب سلامت» استان گیلان با حضور دکتر حیدرعلی بالو-سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، تعدادی از معاونین و مدیران ستادی، مسوولان‌ بهزیستی ، هلال احمر و شهرداری رشت، تقدیر و تجلیل شدند.

 

دکتر حیدرعلی بالو-سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این مراسم، حیطه سلامت را بسیار گسترده دانست و اظهار کرد: دولت‌ها به تنهایی قادر به مدیریت نظام سلامت نیستند و از داوطلبان سلامت بهره می‌گیرند.

 

وی مقوله بهداشت را مقدم بر درمان دانست و افزود: اگر در مقوله بهداشت در حوزه های مختلف نظیر دیابت حتی پنج درصد تلاش شود،  این مهم می‌تواند از بار مراجعات بیماران به مراکز درمانی کم کند.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان کار و وقت داوطلبان و سفیران سلامت را فراتر از مساعدت های مالی در امور خیر برشمرد و گفت: سفیران سلامت ، بخشی از عمر خود را صرف سلامت مردم می‌کنند که توشه‌ جمع شده در این کار بسیار ارزشمند و قابل ستایش است.

 

دکتر بالو به نقش پر رنگ داوطلبان و سفیران سلامت در حفظ و ارتقای سلامت به ویژه در دوران کرونا اشاره کرد و افزود: بخشی از موفقیت و کسب رتبه نخست گیلان در پوشش بالاترین تزریق واکسن را مرهون زحمات داوطلبان سلامت هستیم.

 

وی اثربخشی واگذاری امور به مردم را به مراتب از اجرای امور در بخش دولتی مثمر ثمرتر دانست و افزود: تاکنون هر جا که به مردم متکی شدیم و کار مردم را به مردم واگذار کرده‌ایم، موفق تر عمل بوده ایم.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین از فراهم کردن بستر لازم برای توسعه فعالیتهای خیران و سفیران سلامت در گیلان خبر داد.

 

دکتر سید محمود رضوانی-سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این مراسم با تقدیر از داوطلبان سلامت، اظهار کرد: جمع کنونی منتخبانی از خیرین هستند که کار نیکوکارانه و خدا پسندانه را در قالب سلامت به مردم ارایه می‌کنند.

 

وی، داوطلبان سلامت را سفیران سلامت در خانه، مدارس، تشکل‌ها و دانشگاه‌ها دانست و افزود: اوج همکاری داوطلبان سلامت را مردم در دوران دفاع مقدس و پاندمی کرونا دیده‌اند.

 

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به نقش و فعالیت گروه‌های خودیار اشاره کرد و گفت: بیش از دو هزار گروه خودیار در گیلان حضور دارند که خدمات سلامت را به جای مراجعه به مراکز بهداشت و درمان، توسط خودشان دریافت میکنند و این مهم موجب شده تا علاوه بر سرعت دریافت خدمات، میزان دریافت دارو و خدمات و همچنین بار مراجعه بیماران به مراکز، کاهش پیدا کند.

 

داوطلبان سلامت، سفیرانی از اقشار دانش‌آموز، دانشجو، طلبه، بسیجی، معتمدین، فعالین هسته‌های مردمی و مراکز بهداشتی و درمانی هستند که با نقش میانجیگری و رابط تلاش میکنند تا خدمات سلامت با کیفیت به عامه مردم ارایه شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − 3 =