رئیس شورای اسلامی شهر رشت : وضعیت درآمدی شهرداری مناطق مطلوب نیست / عدم آمادگی شهرداری رشت برای مقابله با فصل سرما قابل پذیرش نیست

0 15

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در نخستین جلسه سرپرست شهرداری رشت با معاونین و مدیران مناطق شهرداری رشت گفت : وضعیت درآمدی شهرداری های مناطق رشت مطلوب نیست و شهرداری های مناطق باید در حوزه جذب سرمایه گذار به منظور مشارکت در پروژه های عمرانی با سازمان سرمایه گذاری شهرداری مشارکت داشته باشند.

    عصر کاسپین/ محمد حسین واثق کارگرنیا در نخستین جلسه سرپرست شهرداری رشت که با حضور معاونین و مدیران مناطق شهرداری رشت برگزار شد اظهار کرد: متاسفانه وضعیت درآمدی شهرداری های مناطق پنجگانه رشت چندان مطلوب و رضایت بخش نیست و باید این رویه با تلاش همه عوامل و مدیران اصلاح شود.

  وی با تاکید به اینکه برای مواجهه با بحران‌های احتمالی سیلاب و بارش سنگین برف باید مدیریت قوی وجود داشته باشد افزود : طبق گزارشات رسیده غالب تجهیزات مدیریت بحران شهرداری در تعمیرگاه‌ها هستند و با توجه به پیش‌بینی هواشناسی برای بارش نزولات جوی در شهر رشت، هنوز آمار درستی هم در زمینه آمادگی ماشین‌آلات وجود ندارد.

عدم آمادگی شهرداری رشت برای ورود به فصل زمستان

  کارگرنیا به بارش برف در سال گذشته و مشکلاتی که در شهر رشت به جهت تردد ایجاد شده بود اشاره کرد و گفت: عدم آمادگی شهرداری برای ورود به فصل زمستان واقعا قابل قبول نیست و تصور میکنم کار سرپرست شهرداری و مدیران مربوطه برای سر وسامان بخشیدن به این اوضاع بسیار سخت باشد و انتظار داریم هر چه سریعتر نابسامانی‌های ایجاد شده برطرف شوند.

   وی با رد افزایش سقف بودجه شهرداری در سال ۱۴۰۲ از دو هزار میلیارد تومان افزود : وقتی شهرداری های مناطق هیچ برنامه‌ای برای درآمد پایدار و جذب سرمایه‌گذار نداشته باشند چطور می‌توانیم بودجه شهرداری را از دو هزار میلیارد تومان افزایش دهیم؟

ایجاد اتاق تکریم ارباب رجوع

  رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید به ایجاد یک اتاق در شهرداری‌های مناطق به منظور تکریم ارباب رجوع و سرمایه‌گذاران تصریح کرد : شهرداری های مناطق نباید موضوعات مربوط به سرمایه‌گذاران را فقط به سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری محول کنند بلکه باید خودشان نیز به دنبال جذب سرمایه‌گذار باشند و در این باره طرح و برنامه ارائه دهند.

رغبت و تمایل سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در رشت

  کارگرنیا با بیان اینکه رشت تشنه کار و سرمایه‌گذاری است افزود : سرمایه‌گذاران برای ورود به رشت بسیار رغبت دارند اما متاسفانه روند جذب و تکریم سرمایه‌گذار در این شهر برخلاف سایر شهرهای شمالی به هیچ عنوان مطلوب نیست.

روند صدور پروانه زمین های نسقی کُند است

   وی به موضوع صدور مجوز پروانه برای احداث بنا در اراضی نسقی اشاره کرد و گفت : چند ماهی از صدور این مجوز گذشته اما روند پروانه‌های صادره در سطح مناطق پنجگانه بسیار کند است و انتظار داریم موانع موجود در این مسیر برطرف و با همراهی دستگاه قضا خصوصاً دادستان محترم شاهد از بین رفتن زمینه های تخلف ساختمانی باشیم.

ثبات مدیریتی مختص به شهرداری مرکز نیست

  رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه به ثبات مدیریتی اعتقاد داریم بیان کرد : اما ثبات مدیریتی در شرایطی محقق می شود که مدیر مربوطه هم شأنیت ان جایگاه را داشته باشد، البته ثبات مدیریتی تنها مربوط به شهردار مرکز نیست و شامل همه مدیران میانی در مناطق و سازمان‌ها می‌شود و همه باید پاسخگوی عملکرد خود باشند.

آئین نامه ارزش معاملاتی بازدارنده نیست

   کارگرنیا به موضوع افزایش آئین نامه ارزش معاملاتی اشاره کرد و گفت : به شخصه این کار را اهرم بازدارنده برای جلوگیری از تخلفات ساختمانی نمیدانم و حتی معتقدم این کار باعث افزایش قیمت مسکن می‌شود، بنابراین انتظار دارم به جای این کار، مشکلات طرح تفصیلی. مقررات ساخت و ساز. زمان و نحوه صدور پروانه ساختمانی برطرف و اصلاح شود و شهرداری برابر وظیفه قانونی با نظارت اصولی مانع از بروز تخلف ساختمانی شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 − 7 =